اخذ کرسی مدیریتی بین‌المللی در دفاتر فدراسیون برای هلال احمر ایران
کد خبر: 4106112
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۵

اخذ کرسی مدیریتی بین‌المللی در دفاتر فدراسیون برای هلال احمر ایران

رئیس جمعیت هلال احمر کشور گفت: در نشست‌هایی که با شرکای خود در زیر مجموعه نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر داشته‌ایم موفق شدیم برای هلال‌ احمر جمهوری اسلامی ایران کرسی مدیریتی بین‌المللی در دفاتر فدراسیون اخذ کنیم و در حال حاضر نمایندگان ما در ژنو، منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا مستقر هستند.

پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر کشوربه گزارش ایکنا از همدان، به نقل از روابط عمومی هلال احمر، پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر کشور، 19 آذرماه در سفر یک روزه خود به استان همدان و تویسرکان در جلسه‌ای که در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران موفق به کسب نشان عالی فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر (هانری داویسون) شده‌اند که این افتخار بسیار بزرگی برای کشورمان است.

وی ادامه داد: نمایندگان ۱۹۲ کشور در این نشست بین‌المللی حضور داشتند و یک صدا به افتخار ایران ایستادند و جمهوری اسلامی ایران را تشویق کردند که این نشان از اقتدار ایران اسلامی دارد.

کولیوند اظهار کرد: ارتباط بسیار خوبی بین جمعیت هلال احمر ایران و شرکای بین‌المللی خود وجود دارد که این اتفاق یعنی کشوری که تحت شدیدترین تحریم‌های ظالمانه است و می‌تواند در صدر باشد و بدرخشد، علی‌رغم تمام این فشارها و نگاه‌های بدبینانه دشمن باز هم در سطح جهانی دستاوردهای خوبی داشته باشد.

وی با بیان اینکه کار هلال احمر احسان و نیکوکاری است و خدمت در این مجموعه که به‌صورت داوطلبانه و بدون پاداش انجام می‌شود خدمتی بسیج‌گونه و با ارزش است، گفت: جمعیت هلال احمر در کمک‌رسانی نگاه سیاسی و مذهبی خاصی ندارد و در حوادث به همه مردم بدون اینکه بداند از چه دین و مذهب و ملتی است به‌طور یکسان خدمت‌رسانی می‌کند.

کولیوند بیان کرد: در نشست‌هایی که با شرکای خود در زیر مجموعه نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر داشته‌ایم موفق شدیم برای هلال‌ احمر جمهوری اسلامی ایران کرسی مدیریتی بین‌المللی در دفاتر فدراسیون اخذ کنیم و در حال حاضر نمایندگان ما در ژنو، منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا مستقر هستند.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور با موفقیت‌آمیز دانستن مشارکت هلال‌ احمر ایران در عملیات بین‌المللی گفت: حضور این مجموعه در مراسم اربعین و خاک عراق یک نمونه خوب از کارهای داوطلبان هلال احمر است.

وی با بیان اینکه در اربعین امسال تعداد نیرو‌های امدادی و درمانی ما در عراق چهار برابر سال‌های قبل بود، اظهار کرد: در محور‌های مواصلاتی محل عبور زائران از پشت مرز‌های جنوب غربی و غرب ایران تا کربلا پایگاه‌های جاده‌ای و درمانی زیادی برپا شد. همچنین در محور نجف تا کربلا در هر ۱۰۰ عمود یک مرکز درمانی، امدادی برپا بود و شش بیمارستان عراقی در اختیار درمانگران هلال‌ احمر قرار گرفت تا به زائران کشور‌های مختلف از جمله هموطنان ایرانی خدمات بهداشتی و درمانی رایگان ارائه دهند.

کولیوند گفت: هلال‌ احمر کشورمان شرکت‌های زیر مجموعه بزرگ و موفقی در زمینه تولید دارو، تجهیزات پزشکی، عصاره گیاهان دارویی و صنایع نساجی دارد که محصولات آن‌ها در سطح منطقه از مزیت رقابتی برخوردار است و توانسته‌ایم فدراسیون جمعیت‌های ملی و کمیته صلیب سرخ را به خرید محصولات کشورمان ترقیب کنیم تا در ارسال کمک‌های بشردوستانه به کشور‌های منطقه از محصولات ما استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: امسال هم برای کمک به سوانح در پاکستان شرکای بین‌المللی ما پتو و چادر امدادی را از صنایع نساجی هلال ایران خریداری و به حادثه‌دیدگان پاکستان اهدا کردند که این کار هم به اشتغال کشور کمک می‌کند هم نام ایران در کشورهای دیگر می‌درخشد.

کولیوند بیان کرد: با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب در مدارس و مساجد جهت سازماندهی، آموزش و جذب نیروهای جوان تلاش خواهیم کرد؛ همچنین با توجه به اینکه شهرستان تویسرکان به‌عنوان الگوی کاهش حوادث ترافیکی تعیین شده است این شهرستان به‌عنوان محل کار تعیین شده است، پایگاه امداد جاده‌ای با یک دستگاه آمبولانس در جاده گنجنامه به تویسرکان احداث خواهد شد.

در ادامه فرماندار تویسرکان با بیان اینکه سرمایه‌گذاری‌های ارزی در تویسرکان و ایجاد اشتغال خوشبختانه نتیجه کاهش ۴۱ درصدی طلاق در شهرستان را در پی داشته، برخی کمبودهای مهم شهرستان از جمله نیاز ضروری به دستگاه سی تی اسکن و ام آر آی همچنین کمبود امبولانس را مطرح کرد که رئیس جمعیت هلال احمر کشور قول همکاری در تهیه این ملزومات را به تویسرکان داد و گفت تا حد توان جهت رفع این نیازها تلاش می‌کنیم.

انتهای پیام
captcha