تحول دانش‌بنیان؛ بخش ویژه سومین کنگره بین‌المللی امام رضا(ع)
کد خبر: 4107113
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۷

تحول دانش‌بنیان؛ بخش ویژه سومین کنگره بین‌المللی امام رضا(ع)

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) گفت:سومین کنگره بین المللی امام رضا(ع) و علوم روز نیز در محورهای مختلف علوم مبتنی بر سیره رضوی از جمله اقتصاد، مدیریت، علوم تربیتی و روانشناسی، علوم پزشکی، علوم اجتماعی، علوم سیاسی، فرهنگ و ارتباطات و بخش ویژه امام رضا(ع) و تحول دانش‌بنیان تدارک دیده شده است.

مرتضی رجوعی، رئیس دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع)به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، مرتضی رجوعی، رئیس دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع)، در مراسم افتتاحیه سومین کنگره بین‌المللی امام رضا(ع) و علوم روز که شامگاه ۲۳ آذرماه، در دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) برگزار شد، اظهار کرد: کنگره بین‌المللی امام‌رضا(ع) و علوم روز را یکی از مهم ترین و راهبردی ترین برنامه‌ها در حوزه پژوهش است که نخستین دوره از این کنگره سه سال گذشته در دانشگاه برگزار شد.

وی ادامه داد: اولین کنگره در سال 1399 با برگزاری نشست‌های متعددی با محورهای ارتباطات و تبلیغ دینی، امام رضا(ع) و اقتصاد، حقوق، روان‌شناسی و علوم تربیتی، علوم پزشکی و سلامت، هنر و معماری و... برگزار و مقالاتی نیز در این خصوص ارائه شد.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) بیان کرد: اهداف دومین دوره از این کنگره نیز با ابتکار عمل فعالان حوزه اقتصادی، قانون‌گذاران و سیاست‌گذاران بنا شد، صرف اینکه تئوریک مطرح نباشد و امتداد اجتماعی داشته باشد.

رجوعی با اشاره به محورهای این دوره از کنگره، افزود: برگزاری سومین کنگره بین‌المللی امام رضا(ع) و علوم روز نیز در محورهای مختلف علوم مبتنی بر سیره و تعالیم عالم آل‌محمد(ص) از جمله اقتصاد، مدیریت، علوم تربیتی و روانشناسی، علوم پزشکی، علوم اجتماعی، علوم سیاسی، فرهنگ و ارتباطات و همچنین بخش ویژه امام رضا(ع) و تحول دانش‌بنیان تدارک دیده شده است.

وی تصریح کرد: تدارک 5 نشست علمی با حضور نخبگان و پژوهشگران ملی و بین‌المللی، برپایی سه کارگاه تخصصی در زمینه مهارت‌های مطالعه و پژوهش در علوم و معارف امام رضا(ع)، حمایت و تقدیر از کتب و پایان‌نامه‌های برتر، چاپ مقالات برتر در مجله امام رضا(ع) و علوم روز و سایر مجلات پژوهشی و نمایه‌سازی در پایگاه‌های علمی از جمله اقدامات و برنامه‌های این کنگره است.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) گفت: امیدوار هستیم مباحثی که در سومین دوره از این کنگره مطرح می‌شود، بتواند در کاربست عملیاتی مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha