وحدت حوزه و دانشگاه باعث تعالی جامعه اسلامی می‌شود
کد خبر: 4108510
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۲

وحدت حوزه و دانشگاه باعث تعالی جامعه اسلامی می‌شود

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان گفت: همکاری و تعامل با یکدیگر برای رشد و تعالی جامعه اسلامی ایران، در سایه وحدت حوزه و دانشگاه شکل می‌گیرد لذا وحدت این دو مرکز علمی بستر تعالی جامعه اسلامی را رقم می‌زند.

آیت الله رسوال فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان

آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، با اشاره به اهمیت وحدت حوزه و دانشگاه اظهار کرد: همکاری و تعامل با یکدیگر برای رشد و تعالی جامعه اسلامی ایران، در سایه وحدت حوزه و دانشگاه شکل می‌گیرد لذا وحدت این دو مرکز علمی بستر تعالی جامعه اسلامی را رقم می‌زند.

وی راهکار تحقق وحدت حوزه و دانشگاه را درک متقابل یکدیگر و در کنار یکدیگر بودن دانست و افزود: معتقدیم در سایه این وحدت، قدری از معنویت موجود در حوزه به دانشگاه منتقل شد ولی فقدان وجود معنویت عواملی دارد که در جای خود باید درباره آن بحث کرد.

امام جمعه رشت گفت: عدم اراده جدی مسئولان فرهنگی برای انتقال معنویت‌های موجود در حوزه‌ به دانشگاه، تلاش دشمن برای مانع‌تراشی و هجمه‌های موجود در فضاهای مجازی از جمله عواملی است که مانع تحقق وحدت حوزه و دانشگاه می‌شود.

آیت‌الله فلاحتی در خصوص متولی پیشبرد اهداف وحدت حوزه و دانشگاه، تصریح کرد: در مرحله اول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها متولی اصلی تحقق وحدت حوزه و دانشگاه است، سپس در همه سازمان‌ها و انجمن‌های مختلف اساتید ارزشی و دانشجویان مسلمان می‌توانند این مهم را محقق کنند.

وی تأکید کرد: وحدت حوزه و دانشگاه می‌تواند در مباحث فرهنگی کمک‌کننده باشد و پیشرفت همه‌جانبه‌ای را در کشور رقم بزند که این امر نیازمند جهاد تبیین است.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان شهید مفتح را نمونه موفق وحدت حوزه و دانشگاه دانست و گفت: محافل خوب فراوانی در کشور در راستای حفظ وحدت حوزه و دانشگاه شکل گرفته که تداوم این محافل نقش بسزایی در تقویت این وحدت دارد و حضور اساتیدی از حوزه علمیه در دانشگاه‌ها هم بسیار تأثیرگذار است.

انتهای پیام
captcha