حمایت مرکز امور مسلمانان نیجریه از انتخابات ریاست جمهوری 2023
کد خبر: 4108857
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۹

حمایت مرکز امور مسلمانان نیجریه از انتخابات ریاست جمهوری 2023

مرکز روابط عمومی امور مسلمانان (MPAC) نیجریه حمایت خود را از انتخابات ریاست جمهوری پیش رو در سال 2023 اعلام کرد و یادآور شد که این یک اقدام ضروری برای تحقق اراده مردم است.

به گزارش ایکنا به نقل از muslimnews.com، این مرکز در بیانیه‌ای که توسط دیسو کامور، رئیس اجرایی آن منتشر شد، از مسلمانان خواست تا در مورد مسائل انتخاباتی، شخصیت‌ها و سوابق نامزدها و مواضع احزاب سیاسی درباره مسائل ملی به خوبی آگاه باشند.

MPAC تأکید کرد: ما از انتخابات آتی به عنوان گامی ضروری برای کمک به تحقق اراده مردم نیجریه که به دنبال امنیت، رفاه و خدمات اجتماعی برای بهبود کیفیت زندگی روزمره خود و تعیین مسیر آینده کشور هستند، حمایت می‌کنیم.

MPAC  همچنین اعلام کرد: ما به عنوان یک سازمان مسلمان و غیر حزبی، رأی آگاهانه، چند موضوعی و متعهدانه را ترویج می‌کنیم و خواستار برگزاری انتخابات شفاف و عاری از خشونت هستیم. از رأی‌دهندگان مسلمان درخواست می‌شود تا در مورد مسائل انتخاباتی، شخصیت نامزدها، سوابق کاری آنها و مواضع و سیاست‌های احزاب سیاسی در مورد مسائل مهم ملی به خوبی آگاه شوند.

در بیانیه این مرکز آمده است: در انتخابات آزاد و عادلانه، رأی دادن به نامزدهای منتخب حتی اگر آنها یا احزابشان پیروز نشوند و دولت تشکیل ندهند، «هدر دادن» رأی نیست. هر رأی معتبری که به صندوق انداخته می‌شود، یک موضع سیاسی و یک بیانیه را بیان می‌کند و پیامی قوی به همه سیاستمداران می‌فرستد که نگرانی‌های رأی‌دهندگان باید جدی گرفته شود.

این مرکز همچنین از دست اندرکاران انتخابات، به ویژه کمیسیون مستقل ملی انتخابات (INEC) خواست تا به انتخاب رأی‌دهندگان احترام بگذارند و آرای آنها را شمارش کنند و اعلام کرد: ما از هر کسی که خداوند اجازه می‌دهد تا نماینده منتخب ما شود، می‌خواهیم با فداکاری کامل، ترس از خدا و فداکاری شخصی برای ساختن نیجریه‌ای هماهنگ با ارزش‌های اصیل اسلامی، متعهد به تقوا، حکمرانی خوب، برابری، صلح، حاکمیت قانون ، تلاش کند و همچنین از علمای اسلام، ائمه جماعات و رهبران دانشجوی مسلمان می‌خواهیم که در خطبه‌های روزانه خود با قدرت صحبت کنند و موضع صریح قرآن در برابر خشونت را در همه زمان‌ها به‌ویژه در این دوره از انتخابات تکرار کنند. جوانان مسلمان نباید اجازه دهند که سیاستمداران مستأصل و خودخواه که عشق و علایق آنها را در دل ندارند، از آنها به عنوان اراذل و اوباش سیاسی استفاده کنند.

انتخابات ریاست جمهوری نیجریه ۲۵ فوریه ۲۰۲۳ برگزار می‌شود و در همین راستا جامعه مسلمانان نیجریه خواستار تضمین حق حجاب در دولت آینده شده و اعلام کرده است ما به دولتی نیاز داریم که تضمین کند می‌توانیم از حجاب در مدارس، محل کار و جامعه بدون ترس از آزار و اذیت استفاده ‌کنیم.

انتهای پیام
captcha