اعلام فراخوان سیزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر عربی رضوی
کد خبر: 4110819
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۷

اعلام فراخوان سیزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر عربی رضوی

فراخوان سیزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر عربی رضوی از سری برنامه‌های جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) منتشر شد.

فراخوان سیزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر عربی رضویبه گزارش ایکنا از خوزستان، سیزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر عربی رضوی از سری برنامه‌های جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) در ایران از سوی بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) با مشارکت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان به مناسبت دهه کرامت برگزار می‌شود.

فراخوان سیزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر عربی رضوی با اهدافی چون ترویج اندیشه امامت و تحکیم نظام ولایت با محوریت شخصیت، سیره و معارف امام رضا(ع) و فرهنگ رضوی در سطح جامعه از طریق گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای، شناسایی معرفی و گرامی‌داشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار فاخر فرهنگی، هنری و رسانه‌ای مرتبط با آن حضرت، فرآوری محتوای تولیدی جشنواره جهت انتشار در رسانه‌های اجتماعی و فضای مجازی، شناسایی و معرفی شاعران آیینی به ویژه شاعران جوان، گسترش آفرینش‌های فرهنگی و دینی در قالب شعر به زبان عربی و حمایت از شاعران آیینی عرب زبان منتشر شده است.

موضوعات این جشنواره شامل: سیره و زندگی امام رضا(ع)؛ برداشت شاعرانه از روایات و معارف آسمانی زیارتنامه امام رضا(ع)؛ مناقب و صفات امام رضا(ع)؛ جلوه‌های فرهنگ رضوی همچون علم، شفاعت، حلم، کرامت، مهربانی، وحدت امت اسلامی؛ امام رضا(ع) و سبک زندگی ایرانی اسلامی هستند.

این جشنواره در دو بخش فصیح و شعبی آثار شاعران را می‌پذیرد.

طبق فراخوان اعلام شده، شاعران باید اشعار خود را به زبان عربی به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند. اشعار ارسالی باید متناسب با محورهای موضوعی جشنواره باشد. اشعار قبلاً در کنگره یا جشنواره شعر دیگری پذیرفته نشده باشد. برای ارائه دهندگان آثار محدودیت سنی وجود ندارد. شرکت‌کنندگان می‌توانند فقط ۳ اثر خود را به دبیرخانه ارسال کنند.

ثبت نام در سامانه جشنواره و ارسال آثار از طریق پیام‌رسان‌ها و ایمیل به منزله قبول تمامی مقررات جشنواره است.

جوایز سه برگزیده اول بخش فصیح به ترتیب شامل تندیس جشنواره، لوح تقدیر و مبلغ 300 میلیون ریال جایزه نقدی برای نفر اول، تندیس جشنواره، لوح تقدیر و مبلغ 270 میلیون ریال جایزه نقدی برای نفر دوم و تندیس جشنواره، لوح تقدیر و مبلغ 250 میلیون ریال جایزه نقدی برای نفر سوم است.

در بخش شعبی نیز به رتبه اول تندیس جشنواره، لوح تقدیر و مبلغ 100 میلیون ریال، به نفر دوم لوح تقدیر و مبلغ 80 میلیون ریال و به نفر سوم لوح تقدیر و مبلغ 70 میلیون ریال جایزه نقدی اهدا می‌شود.

در بخش‌های جنبی این جشنواره، مراسم شعر رضوی در شهرهای نجف اشرف و بصره (کشور عراق)، مراسم شعر رضوی در شهر صحار کشور عمان، مراسم هوسه رضوی در شهرستان‌های شادگان، هویزه، باوی و کارون و برگزاری مراسم شب شعر عربی و فارسی در قدمگاه امام رضا(ع) برگزار می‌شود.

اطلاع‌رسانی جشنواره از طریق تارنمای اطلاع‌رسانی جشنواره به نشانی shamstoos.ir و فرایند ثبت‌نام و ارسال اثر از طریق پورتال portal.shamstoos.ir انجام می‌شود. شاعران مقیم خارج از کشور می‌توانند آثار خود را به همراه فرم تقاضای شرکت در جشنواره به دفاتر رایزنی‌های فرهنگی یا سفارت جمهوری اسلامی در آن کشور تحویل دهند و یا از طریق پورتال http://portal.shamstoos.ir و آدرس ایمیل razavifestival.sha@gmail.com یا از طریق پیام‌رسان واتس آپ با شماره ۰۹۳۷۲۲۷۷۴۵۱ ارسال کنند.

به آثاری که به صورت پستی (بعد از پایان مهلت ارسال اثر) دریافت می‌شوند ترتیب اثر داده نخواهد شد، لذا درخواست می‌شود متقاضیان فایل اثر خود را از طریق سامانه ثبت نام بارگذاری کنند. آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره ۳۰ دی ۱۴۰۱ و تاریخ برگزاری اختتامیه جشنواره نیمه دوم اسفند ۱۴۰۱ است. 

یاداور می‌شود که مرتضی حیدری آل‌کثیر دبیری این جشنواره را بر عهده دارد. 

انتهای پیام
captcha