داوران خود را از مطالعه و تحقیق بی‌نیاز ندانند
کد خبر: 4112475
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۹

داوران خود را از مطالعه و تحقیق بی‌نیاز ندانند

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف استان مرکزی با اشاره به حضور 8 نفر از جامعه قرآنی استان به آزمون شبیه‌سازی طرح ساماندهی داوران، افزود: داوران هیچ‌گاه خود را از مطالعه، تحقیق، پژوهش و کارورزی بی‌نیاز ندانند و برای پیشرفت تلاش مستمر داشته باشند.

حجت الاسلام حسن دهقانی، رئیس اداره امور قرانی اداره کل اوقاف مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آزمون شبیه‌سازی سومین دوره طرح ساماندهی و ارزشیابی داوران استان مرکزی، از صبح امروز، 15 دی ماه همزمان با سراسر کشور در اراک با حضور 8 راه یافته در دو سالن مجزا در اداره کل اوقاف استان آغاز و تا عصر همین روز ادامه داشت.

حجت‌الاسلام حسن دهقانی، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف استان، در حاشیه برگزاری این آزمون به ایکنا، روند برگزاری این مسابقات در استان را مثبت ارزیابی کرد و افزود: امروز، 15 دی ماه این آزمون همزمان با سراسر کشور در دو بخش بانوان و آقایان با حضور 8 راه یافته برگزار شد.

دهقانی با بیان این مطلب که برگزاری دو دوره طرح ساماندهی داوران باعث شده است که توانایی داوران استان معرفی و از آنان در داوری کشوری فینال کشوری و مقدماتی بین‌المللی استفاده شود، ادامه داد: پشت‌سر گذاردن این طرح تجربیات مطلوبی برای استان‌ها به ارمغان آورد و باعث شد تا استعداد و ظرفیت داوران استان شناخته و مورد بهره‌برداری بهتر قرار گیرد. امسال تعداد بیشتری از داوران استان برای داوری مسابقات سایر استان‌ها نیز دعوت شدند.

وی با اشاره به اینکه داوران حاضر در طرح ساماندهی و ارزشیابی اغلب از داوران شناخته شده، مورد احترام و اعتماد و با تجربه کافی داوری در سطح استان بودند، ادامه داد: این افراد با وجود سبقه شناخته شده، اما حضور در این طرح را پذیرفته و با کسب مدرک داوری خود را به جامعه قرآنی کشور ثابت کردند. زمینه برای پیشرفت داوران فراهم شده است و مابقی این مسیر به تلاش داوران بستگی دارد.

دهقانی در پایان گفت: داوران هیچ‌گاه خود را از مطالعه، تحقیق، پژوهش و کارورزی بی‌نیاز ندانند و برای پیشرفت بیشتر تلاش مستمر داشته باشند. با احتساب این دوره قریب به 25 داور را در جدول داوران سطح‌بندی شده خواهیم داشت. این داوران در طول سال چند مسابقه را قادر به داوری هستند؟ هنوز هم برخی دستگاه‌ها را خود را ملزم به استفاده از داوران دارای مدرک داوری نمی‌دانند. تعداد مسابقات محدودست و تعداد داوران زیاد؛ از این رو داوران با تحقیق و ارتقای سطح می‌توانند سهم بیشتری از داوری مسابقات داشته باشند.

انتهای پیام
captcha