نشست بررسی طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در ایلام برگزار شد
کد خبر: 4114584
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۱

نشست بررسی طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در ایلام برگزار شد

مدیرکل کمیته امداد استان در نشست بررسی طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار گفت: در مرحله‌ نخست بیش از ۳۷۰ نفر از زنان سرپرست خانوار مشمول که مستعد توانمندسازی هستند، شناسایی شده‌اند.

نشست بررسی طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در کمیته امداد ایلامبه گزارش ایکنا از ایلام، رضا طاهری، مدیر کل کمیته امداد ایلام، امروز، ۲۴ دی‌ماه در نشست بررسی طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار که در سالن جلسات کمیته امداد برگزار شد، گفت: در مرحله‌ نخست بیش از ۳۷۰ نفر از زنان سرپرست خانوار مشمول که مستعد توانمندسازی هستند، شناسایی شده‌اند.

وی با بیان اینکه مراکز نیکوکاری وابسته به کمیته امداد با مشارکت چند گروه و تشکل مردمی تسهیل‌گر با پشتیبانی استانداری ایلام مجریان اصلی این طرح هستند، افزود: هدف از این طرح این است که این زنان سرپرست خانوار از طریق ایجاد شغل و با پرداخت تسهیلات کم‌بهره بانکی تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان و همچنین کمک بلاعوض به مبلغ ۳۰ میلیون تومان، به توانمندی برسند.

طاهری با بیان اینکه باید به گونه‌ای برنامه ریزی شود که این زنان سرپرست خانوار در آینده نیازی به حمایت دستگاه‌های حمایتی نداشته باشند، گفت: اولویت توانمندسازی این زنان از طریق اشتغال و پایدارسازی مشاغل مورد نظر و کمک به کارآمدتر شدن تشکل‌های مردمی در زمینه توانمندسازی این خانواده‌ها از دیگر اهداف مورد نظر در اجرای این طرح است.

نوروزی، مشاور معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد مرکز نیز در این نشست با عنوان اینکه طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار همزمان در چند استان کشور در حال اجرا است، گفت: استان ایلام در اجرای این طرح نسبت به استان‌های دیگر پیشتاز بوده و مؤثرتر عمل کرده است.

وی با بیان اینکه موضوع اصلی در اجرای این طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار است، گفت: این طرح می‌تواند الگوی موفقی برای مشارکت تشکل‌های مردم باشد و کمیته امداد در آینده می‌تواند شبکه گسترده خیر و احسان در کشور را از این طریق بیشتر توسعه دهد.

انتهای پیام
captcha