ترویج صنایع‌دستی در کردستان ظرفیتی برای رونق اقتصادی است
کد خبر: 4114866
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۹

ترویج صنایع‌دستی در کردستان ظرفیتی برای رونق اقتصادی است

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان گفت: اشاعه، ترویج و آموزش صنایع‌دستی در استان می‌تواند ظرفیتی مهم برای رونق صادرات و توسعه اقتصادی باشد.

میراث فرهنگی کردستان

به ‌گزارش ایکنا از کردستان، منصور مهرزاد، سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان دیروز، ۲۴ دی‌ماه در نشست با فرماندار سنندج و مسئول بسیج جامعه زنان سپاه بیت‌المقدس این شهرستان گفت: تولیدات صنایع‌دستی استان کردستان با ویژگی‌های منحصر به‌فرد خود ظرفیت لازم برای اشتغال‌زایی، رونق اقتصادی و صادرات دارد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی لازم برای حمایت و پشتیبانی از هنرمندان و فعالان این حوزه در استان افزود: از اول مهرماه سال‌جاری تا شهریورماه سال آینده، اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد تومان برای آموزش و ترویج این هنر و انتقال آن به نسل جوان اختصاص داده شده است.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان از برگزاری کلاس‌های آموزشی رشته‌های صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در آینده نزدیک برای بانوان بسیجی خبر داد و گفت: تشکیل این کلاس‌ها با هدف شناسایی، حفظ، احیا و ترویج هنرهای صنایع‌دستی، در دستور کار این اداره قرار گرفته است.

وی در ادامه با بیان اینکه زمینی به مساحت ۱۲ هکتار برای احداث بازارچه دائمی صنایع‌دستی در سنندج اختصاص یافته است عنوان کرد: ایجاد این بازارچه می‌تواند نقطه عطفی برای توسعه اقتصادی استان باشد.

مهرزاد از تهیه و ارسال یک پرونده میراث ناملموس در حوزه صنایع‌دستی به یونسکو خبر داد و گفت: ترویج، حفاظت و پاسداری از گنجینه‌های ارزشمند هنرمندان پرتلاش این منطقه یکی از مهم‌ترین اولویت‌های این اداره است که باید بیش از بیش به آن توجه شود.

وی یادآور شد: امید است با آموزش و مهارت‌آموزی هنرمندان این حوزه، شاهد رونق و تولید محصولات مختلف صنایع‌دستی و ایجاد اشتغال‌ پایدار در استان باشیم.

انتهای پیام
captcha