اقدامات اساسی‌ در بحث کارآفرینی زنان سرپرست خانوار شکل گیرد
کد خبر: 4115315
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۳

اقدامات اساسی‌ در بحث کارآفرینی زنان سرپرست خانوار شکل گیرد

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان گفت: در بحث کارآفرینی زنان سرپرست خانوار اقدامات اساسی‌تری شکل گیرد چراکه بانوان دارای استعدادهای خوبی در عرصه‌های صنایع دستی و ... هستند.

حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان امروز، ۲۷ دی‌ماه در نشست بزرگداشت مقام زن و روز مادر گفت: یکی از ویژگی‌های قرآن این است که در مورد گروه‌های مختلف سخن گفته و توصیه‌های کرده است یکی از این گروه افراد که در قرآنبه آنان اشاره شده بانوان هستند.

وی با اشاره به اینکه حضرت مریم(س)، حضرت زهرا(س) در چندین آیه، زنان حضرت ابراهیم(ع)، آسیه و ... از جمله بانوان بزرگی هستند که در قرآن از آنان نامبرده شده است، افزود: این نشان دهنده این امر است که قرآن و دین برای زنان اهمت ویژه‌ای قائل شده و همواره از آنان یاد کرده است و فضایل‌شان را عنوان می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان بیان کرد: خداوند متعال در قرآن به زنان خیانتکار نیز اشاره کرده است و در آیه 10 سوره تحریم می‌فرماید: «ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا لِلَّذِينَ كَفَرُوا امْرَأَتَ نُوحٍ وَامْرَأَتَ لُوطٍ ۖ كَانَتَا تَحْتَ عَبْدَيْنِ مِنْ عِبَادِنَا صَالِحَيْنِ فَخَانَتَاهُمَا فَلَمْ يُغْنِيَا عَنْهُمَا مِنَ اللَّهِ شَيْئًا وَقِيلَ ادْخُلَا النَّارَ مَعَ الدَّاخِلِينَ؛ خدا برای کافران، زن نوح و زن لوط را مثل زده که تحت سرپرستی و زوجیت دو بنده شایسته از بندگان ما بودند، ولی [در امر دین و دین داری] به آن دو [بنده شایسته ما] خیانت ورزیدند، و آن دو [پیامبر] چیزی از عذاب خدا را از آن دو زن دفع نکردند و [هنگام مرگ] به آن دو گفته شد: با وارد شوندگان وارد آتش شوید».

وی ادامه داد: زنانی در قرآن هستند که خود خوب و همسران خوب زنان حضرت ابراهیم ، زنانی که خود خوب و همسران بد مثل آسیه و زنانی بد و همسران خوب مثل همسران لوط و نوح، زنانی نیز هستند که هم خود بد و هم همسرانشان همچون ابولهب و همسرش، که این سرگذشت‌های برای درس گرفتن ما بیان شده است.

حجت‌الاسلام پورذهبی، به زنده به گور شدن دختران قبل از اسلام اشاره کرد و گفت: با ورود اسلام زنان از جایگاه و مرتبه اجتماعی بالایی در سطح جامعه برخوردار شدند.

وی افزود: بعد از اسلام و انقلاب برای زنان جایگاه و ارزش متعالی قائل شدند اما در اتفاقات اخیر برای مقابله با نظام مقدس انقلاب اسلامی جایگاه زنان در اسلام و انقلاب را مورد هجمه قرار دادند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه بعد از اسلام و انقلاب جایگاه انسانی زنان از تحرک، رفتار، حضورشان در عرصه‌های اجتماعی ارتقاء یافت، اظهار کرد: در اکثر استان‌های کشور ما بانوانی را داریم که جان خود را در راه اسلام و ارزش‌های معنوی فدا کردند و همچنین مادران شهدا در تربیت شهدا و قرار گرفتن آنان در این مسیر نقش اثرگذار و بسیار ویژه داشته‌‎اند.

وی تقویت جایگاه تأثیرگذاری بانوان را یکی دیگر از اتفاقات خوب برای بانوان بعد از اسلام و انقلاب دانست و گفت: بعد از انقلاب تعداد بانوان اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها افزایش یافته است و در حال حاضر بیش از 200 نفر از بانوان کردستانی جزو هیئت علمی دانشگاهی هستند.

حجت‌الاسلام پورذهبی ارتقای جایگاه فکری بانوان یکی دیگر از تغییرات مثبتی برای بانوان بعد از اسلام ذکر کرد و گفت: در حال حاضر 55 هزار نفر کارمند در استان داریم که به دلیل توانایی بالا و دقت‌های لازم بخش زیادی از کارمندان اداری را به خود اختصاص داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه امروز هجمه زیادی علیه حجاب اسلامی شکل گرفته است، افزود: نه زنان ما با این امر زیاد مشکل دارند و نه تعداد گشت ارشاد در استان و حتی در تهران هم زیاد است که تا این حد مشکل‌ساز باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان بیان کرد:جایگاه خانواده نیز بعد از اسلام و انقلاب ارتقا یافت ودرحل حاضر تعداد زیادی پژوهشگاه خانواده در سطح کشور فعال شده که نشان از اهمیت و جایگاه خانواده در اسلام دارد.

وی افزود: در رابطه با جامعه زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست باید توجه ویژه‌ای به این بانوان شود هرچند کمیته اماده به عنوان نهاد روئیده از بطن انقلاب کارهای خود را بهنحو شایسته‌ای پیش می‌برد ولی رسیدگی به تعداد 31 هزار زن سرپرست خانوار با توجه به محدودیت منابع و نیروی انسانی کار بسیارسنگینی است.

حجت‌الاسلام پورذهبی با اشاره به اینکه کار کردن در کمیته امداد برکت و سبوط خیر خدایی دارد، گفت: خدمات ارائه دادن به اقشار ضعیف جامعه دعای خیر مردم را نیز به دنبال دارد.

وی در پایان یاداور شد: در بحث کارآفرینی زنان و بانوان سرپرست خانوار اقدامات اساسی‌تری شکل گیرد چراکه بانوان دارای استعدادهای خوبی در عرصه‌های صنایع دستی و ... هستند.

انتهای پیام
captcha