سرپرست جهاددانشگاهی ایلام با نماینده ولی‌فقیه در استان دیدار کرد
کد خبر: 4116637
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۵

سرپرست جهاددانشگاهی ایلام با نماینده ولی‌فقیه در استان دیدار کرد

محمد پاکزاد، سرپرست جهاددانشگاهی ایلام امروز، سوم بهمن‌ماه با حجت‌الاسلام والمسلمین الله‌نور کریمی‌تبار، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام دیدار و گفت‌وگو کرد.

دیدار محمد پاکزاد سرپرست جدید جهاد دانشگاهی ایلام با نماینده، ولی فقیه در استانبه گزارش ایکنا از ایلام، حجت‌الاسلام وا‌لمسلمین الله‌نور کریمی‌تبار، امام جمعه ایلام، امروز، سوم بهمن‌ماه در دیدار با سرپرست جدید جهاددانشگاهی استان، در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان ضمن تبریک حلول ما رجب، گفت: این ماه فرصتی است که خداوند متعال برای ما فراهم ساخته تا برای ضیافت الله آماده شویم.

کریمی‌تبار گفت: جهاددانشگاهی جزء نهاد‌هایی است که در عرصه‌ تحقیق ظرفیت بسیار بالایی دارد و اگر چنانچه تحقیقات پیش رود به راحتی می‌توان اتصالی بین متخصصین دانشگاهی با عرصه تولید بوده و جهاددانشگاهی در این عرصه به‌خوبی می‌تواند کارآفرین باشد و با به‌کارگیری نیرو‌های نخبه با فراهم شدن زمینه‌ کاریشان می‌تواند چرخه‌ پیشرفت را فعال‌تر کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام تأکید کرد: هر چه گسترش تحقیقات بیشتر باشد استعداد‌های بیشتری شکوفا خواهد شد و اشتغال‌زایی را به‌دنبال دارد؛ در استان در عرصه‌های مختلف کار زمین مانده بسیار داریم و کار‌های جهاددانشگاهی در زمینه درمان سرطان و ناباروری کار‌های شاخصی است که امیدواریم این فعالیت‌ها به استان ورود کنند.

وی ادامه داد: جهاددانشگاهی می‌تواند با فعالیت‌هایی درباره به‌نژادی دام و اصلاح دام هم با توجه به تجربه‌های کشوری این نهاد، در استان ورود پیدا کند چرا که با دام‌های مولد و اصلاح دام، درآمد و هزینه نگهداری مالک آنها به حداقل می‌رسد، ولی بازدهی چند برابر می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام گفت: نقش جهاددانشگاهی در زمینه‌های فرهنگی پررنگ‌تر شود، چون این مهم مغفول مانده و این نهاد با استفاده از ظرفیت‌هایی که دارد می‌تواند در شرایط کنونی کشور که شرایط سختی است هم در عرصه جنگ ترکیبی هم در محیط دانشگاه و هم جامعه مؤثر باشد.

وی تأکید کرد: واژه جهاد و کار جهادی بار معنایی ویژه‌ای دارد و وقتی حرکت جهادی شد ما دیگر منتظر نیستیم که برای پروژه‌ای اعتبار و مقدمات کار فراهم شود کار جهادی شروع کردن و تلاش همراه با اخلاص است که نتیجه خواهد داد و امیدوارم با تلاش رئیس جهاددانشگاهی و سایر اعضای این نهاد مردم به طور ملموس نتیجه کار‌های این نهاد انقلابی را بیشتر در استان ببینند.

پیش از این محمد پاکزاد، سرپرست جدید جهاددانشگاهی واحد استان بخشی از برنامه‌های خود را برای تأثیرگذاری جهاددانشگاهی در استان تشریح کرد.

انتهای پیام
captcha