ارائه محصولات فرهنگی شخصیت‌های ایرانی درون خانواده در نمایشگاه شهر خانواده + فیلم
کد خبر: 4116730
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۲
دبیر شورای فرهنگ عمومی بیان کرد:

ارائه محصولات فرهنگی شخصیت‌های ایرانی درون خانواده در نمایشگاه شهر خانواده + فیلم

مجید امامی بیان کرد: با توجه به ترویج سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی و با تأکید بر محور خانواده، نمایشگاه ملی «شهر خانواده» برگزار می‌شود، نمایشگاهی که یک شبیه‌سازی‌ از نحوه به‌کارگیری محصولات فرهنگی شخصیت‌های ایرانی در درون خانواده است.

«شهر خانواده» نمایشگاهی از محصولات فرهنگی شخصیت‌های ایرانی درون خانواده است + فیلم

به گزارش خبرنگار ایکنا، نشست خبری نمایشگاه ملی «شهر خانواده» سبک زندگی نسل آینده ایران، امروز ۳ بهمن از سوی شورای فرهنگ عمومی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

سیدمجید امامی، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در این نشست بیان کرد: با توجه به ترویج سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی با تأکید بر محور خانواده، نمایشگاه ملی «شهر خانواده» برگزار می‌شود. این نمایشگاه شبیه‌سازی‌ای از نحوه به‌کارگیری محصولات فرهنگی شخصیت‌های ایرانی در درون خانواده است.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه بیش از ۶۰ نوع محصول فرهنگی ارائه می‌شود که این محصولات در حوزه‌های پویانمایی، اسباب بازی، عروسک، بازی رو میزی، نوشت‌افزار، بازی‌های ویدئویی، کتاب تعاملی و کتاب تصویری کودک است. اهداف این نمایشگاه معرفی برند شخصیت‌های بومی، ایرانی ـ اسلامی است.

امامی افزود: این نمایشگاه به نوعی شبیه سازی از درون منزل و محله است و در حقیقت نمایش دستاوردها و ظرفیت‌های فرهنگی و شخصیت‌پردازی ایرانی ـ اسلامی است. نحوه قیمت گذاری این نمایشگاه از سوی مصلی به گونه‌ای تعریف شده است که هیچ بهانه‌ای در رابطه باگران کردن محصولات به علت اجاره غرفه وجود نداشته باشد.

وی از تخصیص بن‌های خرید برای جشنواره شهر خانواده خبر داد و گفت: پیگیری‌هایی در دولت انجام شده تا بن‌هایی به کارمندان تهران و کارکنان ستادی دولت برای نمایشگاه شهر خانواده تخصیص یابد. همچنین قرار است در پایان سال تسهیلات خرید از فروشگاه‌های زنجیره‌‌ای از طریق شبکه بانکی کشور برای کالاهای مورد نیاز خانواده‌ها اختصاص داده شود.

وی با اشاره به جشنواره مد و لباس فجر بیان کرد: با توجه به تورم جشنواره‌ای که وجود دارد جشنواره مد و لباس فجر در خرداد ۱۴۰۲ قبل از ماه محرم برگزار خواهد شد. آئین‌نامه این جشنواره به صورت کلی تغییر پیدا کرده و برای نخستین بار کاملاً بر اساس آسیب‌شناسی 11 دوره قبل طراحی شده است.

امامی ادامه داد: جشنواره مد و لباس فجر ملی است اما مهمانان خارجی از کشور تونس هم در آن شرکت خواهند داشت. در این دوره از جشنواره به پوشاک آقایان و کودکان نیز پرداخته شده و این یکی از تغییرات و تحولاتی است که پیشتر ذکر شد.

وی با اشاره به عرضه محصولات حوزه مد و لباس در مصلی تهران گفت: همه فعالان حوزه پوشاک در این نمایشگاه می‌توانند به صورت فردی یا گروهی شرکت کنند و هیچ محدودیتی وجود ندارد. اصلی‌ترین محل ارتباط ما با طراحان، سامانه طراحان است و از این طریق می‌توانند با ما در ارتباط باشند. در تلاشیم که تخفیف محصولات از ۱۵ درصد به ۳۰ درصد افزایش پیدا کند.

نمایشگاه‌های فرهنگی با موضوع خانواده

سیدمحمدحسین حجازی، مدیرعامل مجموعه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد تهران با اشاره به جزئیات برگزاری نمایشگاه، گفت: خانواده یکی از محورهای اصلی اراضی عباس‌آباد و دغدغه اصلی شهر تهران است. غفلت‌هایی در این عرصه‌های شده است و ما در تلاشیم که در این منطقه به موضوع خانواده توجه ویژه‌ای شود. به همین دلیل برای برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی به خصوص نمایشگاه «شهر خانواده» سعی کردیم مشارکتی فعال داشته باشیم.

حجازی افزود: ما در اراضی عباس‌آباد به دنبال ایجاد نشاط اجتماعی هستیم و سعی داریم این نمایشگاه را که به سبک زندگی می‌پردازد، در این مجموعه برگزار کنیم. ما به عنوان یکی از بازوهای سیاست‌گذاری فرهنگی کشور در تلاشیم در اینگونه امور مشارکت داشته باشیم و به موضوعات فرهنگی و هنری توجه کنیم تا بتوانیم گامی برای خدمت به فرهنگ ایرانی ـ اسلامی برداریم.

سیدامیر آقایی، دبیر قرارگاه بازارپردازی فرهنگی در این نشست بیان کرد: نمایشگاه «شهر خانواده به دلیل اجرای تئاتر عاملی سانس‌بندی شده و به صورت بازدید عمومی نیست اما در سانس‌های مشخصی در قالب سایت و گیشه ثبت نام به صورت رایگان می‌توان از این نمایشگاه بازدید کرد.

تأمین کالای فرهنگی خانواده

سجاد لطفی، دبیر کارگروه مد و لباس نیز در این نشست گفت: شهر خانواده متعلق به تمام اعضای خانواده است و شعار آن تأمین کالای فرهنگی خانواده است. ما ستادی متشکل از چند وزارتخانه و سازمان داریم.

وی افزود: این نمایشگاه از بهمن ماه تا پایان سال فعال خواهد بود و شعار محوری آن پوشاک سالم، ارزان و در دسترس است و تلاش شده با همکاری مجموعه مصلی بهای اجاره غرفه را به حداقل برسانیم. همچنین فروشندگان متعهد شدند که قیمت‌ها ۱۵ درصد پایین‌تر از فروشگاه‌ها باشد.

لطفی تصریح کرد: وضعیت پوشاک عفیفانه در شهر تهران مناسب نیست و در این نمایشگاه تلاش شده با پوشاک ایرانی ـ اسلامی و صنایع فرهنگی این وضعیت بهبود یابد. در این نمایشگاه به نیاز‌های همه سنین خانواده توجه شده است.

وی با اشاره به فعالیت کمیته فنی و نظارت در خصوص نظارت فرهنگی و مالی در این نمایشگاه، افزود: این نظارت به صورت مستمر و روزانه است. سعی بر این است که با تبلیغات محیطی توسط شهرداری تهران و صداوسیما این نمایشگاه به مردم معرفی شود. خط قرمز ما در این نمایشگاه کیفیت است و بر این موضوع تأکید داریم.

وی بیان کرد: سعی شده تسهیلاتی از سوی دستگاه‌ها و بانک‌های مختلف شامل این نمایشگاه شود و بن‌هایی در اختیار مردم قرار بگیرد.

اجرای تئاتر تعاملی با مراجعه‌کنندگان

مهدی صفی‌آبادی، مجری طرح تئاتر تعاملی در نمایشگاه شهر خانواده در این نشست گفت: نمایشگاه معمولاً ساختار و چیدمانی دارد که در رابطه با محصول مورد نظر توضیحاتی می‌دهد اما در رابطه با موضوع سبک زندگی وضعیت متفاوت است. مراجعه‌کنندگان نمایشگاه شهر خانواده تماشاگر نیستند بلکه اجراکننده هستند؛ آن‌ها با محصولات به چالش کشیده می‌شوند و به گونه‌ای شاهد تئاتر تعاملی هستند.

وی در پایان افزود: سبک زندگی خانواده دغدغه ماست. شکل خانه‌ها سبک زندگی را تعیین می‌کند و محصولات مورد استفاده در خانه در سبک زندگی بسیار تأثیرگذار است.

یادآور می‌شود، در انتهای این نشست از پوستر نمایشگاه ملی «شهر خانواده» رونمایی شد.

انتهای پیام
captcha