برپایی ششمین نمایشگاه بین‌المللی «کفش، صندل و صنایع وابسته» در قم
کد خبر: 4117080
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۴

برپایی ششمین نمایشگاه بین‌المللی «کفش، صندل و صنایع وابسته» در قم

ششمین نمایشگاه بین‌المللی و تخصصی «کفش و صندل و صنایع وابسته» امروز در نمایشگاه بین‌المللی استان قم آغاز به کار کرد.

ششمین نمایشگاه بین‌المللی «کفش، صندل و صنایع وابسته» در قمبه گزارش ایکنا از قم، ششمین نمایشگاه بین‌المللی و تخصصی «کفش و صندل و صنایع وابسته» امروز چهارم بهمن‌ماه با حضور محمدمهدی براداران خلخالی، معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت و علیرضا پیمان‌پاک، رئیس سازمان توسعه تجارت کشور در نمایشگاه بین‌المللی استان قم آغاز به کار کرد.

در این مراسم جواد شعبان‌زاده، رئیس انجمن صنایع کفش قم بیان کرد: ایده برگزاری این نمایشگاه برای نخستین بار در سال ۹۳ ایجاد شد و اکنون به بزرگترین رویداد صنعت کفش کشور تبدیل شده‌است.

شعبان‌زاده افزود: این نمایشگاه با حضور بزرگترین شرکت‌های تولیدی کفش کشور تا هفتم بهمن‌ماه در محل نمایشگاه‌ بین‌المللی استان قم در کیلومتر پنج بزرگراه قم - تهران دایر است.

ایران دوازدهمین تولیدکننده کفش ماشینی در جهان است

وی هدف این نمایشگاه را افزایش صادرات و معرفی ظرفیت‌های صادراتی قم در حوزه کفش دانست و گفت: ایران دوازدهمین تولیدکننده کفش ماشینی در جهان است و ۷۰ درصد این تولیدها در قم انجام می‌شود، از این رو همه ساله نمایشگاه مذکور به عنوان بزرگترین نمایشگاه کفش خاورمیانه، به منظور معرفی ظرفیت‌های داخلی، همچنین سهولت در امور صادرات و واردات با مشارکت کشورهای مختلف برگزار می‌شود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه این نمایشگاه، ویژه فروشندگان، بنکداران و بازرگانان کفش است، گفت: با توجه به تخصصی بودن این نمایشگاه امکان حضور و بازدید برای عموم مردم وجود ندارد و بازدیدکنندگان قبل از حضور باید ثبت‌نام کنند.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود، بیش از ۴۰۰ تاجر خارجی در این نمایشگاه حضور پیدا کنند، گفت: از تجار بیش از ۳۰ کشور مانند عراق، هند، ونزوئلا، جمهوری آذربایجان، ترکمنستان، روسیه، لیبی و برخی کشورهای آفریقایی به صورت حضوری دعوت به عمل آمده، همچنین متناسب با فرهنگ و علائق هر کشور نیز دعوت نامه‌ای متناسب طراحی شده است.

وی تعداد شرکت‌ها و نشان‌های تجاری حاضر در این نمایشگاه را ۳۰۱ مورد ذکر کرد و گفت: صنعت کفش قم برای این استان ۳۵ هزار شغل شامل ۱۰ هزار شغل پایه و ۲۵ هزار شغل خانگی ایجاد کرده‌است.

انتهای پیام
captcha