مخاطب شناسی کارشناسانه؛ امری مهم در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت
کد خبر: 4117351
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۴

مخاطب شناسی کارشناسانه؛ امری مهم در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

مشاور فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه برای شکل گیری کارهای فرهنگی موثر و نتیجه بخش باید ذائقه مخاطبان در بخش های مختلف در نظر گرفته شود گفت: باید با مخاطب شناسی کارشناسانه از ظرافت های هنری و فرهنگی برای انتقال اندیشه انسان ساز و رشد دهنده شهدا به نسل نوجوان و جوان استفاده کنیم.

فرمانداری تویسرکانبه گزارش ایکنا از همدان، مهدی فرجی، مشاور فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان امروز ۵ بهمن‌ماه، در نشست هماهنگی دبیران کمیته های دومین کنگره هشت هزار شهید استان همدان در تویسرکان با بیان اینکه بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب برای شکل گیری کارهای فرهنگی موثر و نتیجه بخش باید ذائقه مخاطبان در بخش های مختلف در نظر گرفته شود اظهار کرد: نمی‌توان با همان شیوه‌ای که برای ایثارگران از جنگ تحمیلی و شهدا می‌گوییم برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برای نوجوانان و جوانان استفاده کرد.

وی با تاکید بر اینکه باید با مخاطب شناسی کارشناسانه از ظرفیت‌های هنری و فرهنگی برای انتقال اندیشه انسان ساز و رشد دهنده شهدا به نسل نوجوان و جوان استفاده کنیم، ییان کرد: نباید تنها به صورت دستوری و بخشنامه ای و برای رفع تکلیف اداری کار کنیم بلکه باید ذوق و اشتیاق هنری و فرهنگی در آثار ما دیده شود.

سردار فرجی به تشییع ۴۰۰ شهید گمنام دوران دفاع مقدس به تازگی اشاره کرد و گفت: آشوبگران و اغتشاشگران فراخوان می‌دادند و شهدا نیز فراخوان معنوی دادند و همه ما دیدیم که مردم به فراخوان شهدا چگونه لبیک گفتند.

حسین افشاری، فرماندار تویسرکان نیز با بیان اینکه رویدادهایی که طی چند سال اخیر با آن مواجه بودیم، هرجا خدمات گسترده‌ای از سوی نظام به مردم ارائه شده اما کار فرهنگی در راستای ترویج روحیه انقلابی و شهادت طلبی انجام ندادیم نتیجه معکوس گرفتیم، گفت: اولویت اصلی باید ترویج روحیه ایثار و شهادت باشد که برای امروز و آینده کشور در راستای اعتلای معنوی و مادی بسیار مهم است.

وی بیان کرد: جنگ شناختی دشمن نیز در این زمینه کار می کند و میخواهد برداشت های ما خصوصا در رابطه با دانش آموزان، جوانان را عوض کند و اهداف خود را در اذعان عموم ماندگار کند. در یادواره و کنگره شهدا باید روی موضوع های ولایت پذیری، اهتمام به نماز و احترام به والدین، کار کنیم که جامعه اکنون بیش از هرچیزی به آن ها نیاز دارد.

افشاری با اشاره به اینکه ضعف ما در همه بخش ها مستند سازی است، کار زیاد می کنیم اما مستندسازی نمی‌کنیم گفت: شبکه های اجتماعی که فیلتر شده اند تمام و کمال در اختیار نیروهای ضد ارزشی قرار گرفته اند و حضور متدینین در این فضاها بسیار کم شده است که باید برای استفاده عموم مردم و فعالیت افراد ارزشی در این گونه شبکه های اجتماعی تدابیر لازم اندیشیده شود تا این شبکه ها به صورت کامل در اختیار دشمن نباشند.

فرماندار تویسرکان تصریح کرد: بر اساس گزارش‌های برخی نهادهای امنیتی بخش قابل توجهی از بازداشت شدگان اغتشاش های امسال از طبقه ثروتمند و بدون مشکل در زمینه معیشت و اقتصاد بودند و این به معنای لزوم توجه بیشتر به کارهای فرهنگی است.

 

انتهای پیام
captcha