لزوم واکنش یکپارچه جهان اسلام در برابر هتک حرمت قرآن در سوئد
کد خبر: 4117471
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۵
شورای سازما‌ن‌های اسلامی مالزی مطرح کرد؛

لزوم واکنش یکپارچه جهان اسلام در برابر هتک حرمت قرآن در سوئد

شورای مشورتی سازمان‌های اسلامی مالزی در بیانیه‌ای با محکومیت هتک حرمت به ساحت قرآن کریم در سوئد، واکنش یکپارچه کشورهای اسلامی در قبال این اقدام نفرت‌آمیز را خواستار شد.

به گزارش ایکنا؛ شورای مشورتی سازمان‌های اسلامی مالزی با صدور بیانیه‌ای هتک حرمت قرآن کریم از سوی افراط‌گرایان در سوئد را محکوم کرد. 

در بیانیه این شورا که با امضای عزمی عبدالحمید، رئیس این شورا منتشر شده، آمده است: 

«ما خشم خود و محکومیت شدید سوزاندن قرآن در 21 ژانویه در استکهلم سوئد را ابراز می‌کنیم. این سیاستمدار راست افراطی در جریان تظاهرات اسلام‌هراسی در مقابل سفارت ترکیه در استکهلم یک نسخه از قرآن را سوزاند.

ما از همه کشورهای مسلمان می‌خواهیم که سوئد را به خاطر این اقدام نفرت انگیز محکوم کنند؛ عملی که نمی‌توان آن را تحمل کرد. ما از اقدام سریع ترکیه برای لغو سفر وزیر دفاع سوئد با هدف رایزنی درباره مخالفت‌های ترکیه با عضویت سوئد در ناتو حمایت می‌کنیم.

این یک جنایت نفرت‌انگیز است که توسط راسموس پالودان، رهبر حزب سیاسی راست افراطی دانمارک انجام شده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: در آوریل سال گذشته، اعلام پالودان مبنی بر برگزاری تور قرآن‌سوزی در ماه مبارک رمضان باعث شورش در سراسر سوئد شد. دولت سوئد اقدامات لازم را برای توقف این کمپین انجام نداد.

ما پلیس سوئد را قابل ملامت می‌دانیم که وقتی پالودان کتاب مقدس را به آتش کشید و به دنبال یک سخنرانی طولانی تقریباً یک ساعته که در آن به اسلام و مهاجران در سوئد حمله کرد، اقدامی نکرد.

ما از سیاست سوئد در مورد آزادی بیان که بر اساس آن توهین به ادیان قابل قبول است ابراز تأسف می‌کنیم. این قطعاً آزادی بیان نیست، بلکه نفرت محض و اسلام‌هراسی است.

ما از همه کشورهای مسلمان می‌خواهیم که سفرای سوئد را احضار کنند و اعتراض شدید خود را نسبت به این حادثه به مقامات سوئد ابراز نمایند. این بسیار وحشتناک است که سوئد در حال گسترش نفرت و افراط‌گرایی است.

هر چند لزوماً دولت سوئد از این اقدام حمایت نمی‌کند، اما این واقعیت که اجازه ادامه این کمپین داده شده نشان دهنده سهل انگاری سوئد به بهانه آزادی بیان است. ما متاسفیم که این حادثه مهار نشد و هیچ اقدامی برای کاهش آن انجام نگرفت.

دولت سوئد در مقابله با این اقدام مشمئز کننده اقدام نکرد. به نظر می‌رسد که سوئد به وضوح جنایات ناشی از نفرت و اسلام هراسی را تشویق می‌کند. این غیر متمدنانه و وحشیانه است.

ما از دولت مالزی می‌خواهیم که این جنایت را محکوم کرده و سفارت سوئد را احضار کند. همچنین ما از سازمان همکاری اسلامی (OIC) می‌خواهیم که شدیدا این اقدام را محکوم کند و به سوئد هشدار دهد که جامعه جهانی مسلمانان ساکت نخواهد ماند.

«راسموس پالودان» سیاستمدار راست افراطی روز شنبه، اول بهمن‌ماه، با اهانت به ساحت قرآن، این کتاب آسمانی را در مقابل سفارت ترکیه در پایتخت سوئد به آتش کشید.

«ادوین واگنسولد»، رهبر هلندی گروه راست افراطی اروپاییان میهن‌پرست علیه اسلامی‌شدن غرب (PEGIDA) نیز روز دوشنبه یک نسخه از قرآن کریم کتاب مقدس اسلام را در هلند پاره کرد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha