فراخوان ارسال آثار به دهمین جشنواره ملی جلوه‌های فرهنگ رضوی
کد خبر: 4118143
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۶

فراخوان ارسال آثار به دهمین جشنواره ملی جلوه‌های فرهنگ رضوی

دبیر دهمین جشنواره ملی جلوه‌های فرهنگ رضوی در رسانه‌ها از فراخوان ارسال آثار به این جشنواره خبرداد و گفت: آخرین مهلت ارسال آثار 28 اسفندماه امسال است، چون چهار سال در برگزاری جشنواره وقفه افتاده لذا همه آثاری که از 10 خرداد 1397 در رسانه‌ها منتشر شده‌اند، می‌توانند در این دوره شرکت کنند.

سیدجلال فیاضی دبیر دهمین جشنواره ملی جلوه‌های فرهنگ رضوی

به گزارش ایکنا از گیلان، سیدجلال فیاضی، دبیر جشنواره ملی جلوه‌های فرهنگ رضوی در رسانه‌ها امروز، 9 بهمن‌ماه در نشست خبری دهمین جشنواره ملی جلوه‌های فرهنگ رضوی در رسانه‌های کشور که در سالن اجتماعات اداره‌کل ارشاد استان برگزار شد، با بیان اینکه گیلان یکی از قطب‌های رسانه‌ای کشور محسوب می‌شود، اظهار کرد: جشنواره ملی جلوه‌های فرهنگ رضوی در رسانه‌ها 9 دوره برگزار شده که هشت دوره آن به میزبانی رشت و یک دوره آن به میزبانی سمنان بوده است.

وی با بیان اینکه این جشنواره از سال 1397 تاکنون برگزار نشد، افزود: جشنواره امسال فرهنگ رضوی چند ویژگی دارد، در جشنواره‌های قبلی آثار رادیویی و تلوزیونی هم وجود داشت که امسال تمرکز جشنواره بر سه حوزه مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری است؛ فضای مجازی هم از این جشنواره جدا شده و تولیدات آن در پویشی جداگانه ارزیابی می‌شود.

فیاضی گفت: چون چهار سال در برگزاری جشنواره وقفه افتاده لذا همه آثاری که از 10 خرداد 1397 در رسانه‌ها منتشر شده‌اند، می‌توانند در این دوره جشنواره شرکت کنند. دهمین جشنواره ملی جلوه‌های فرهنگ رضوی در رسانه‌های کشور در هشت قالب سرمقاله و یادداشت، تیتر، خبر، گزارش، گزارش خبری، مصاحبه، نقد و مقاله، عکس و گزارش تصویری(مجموعه عکس و کلیپ) برگزار می‌شود.

دبیر جشنواره ملی جلوه‌های فرهنگ رضوی در رسانه‌ها بیان کرد: این جشنواره با توجه به جایگاه و نقش امام رضا(ع) در گفتگوی بین ادیان، دارای یک بخش بین‌المللی با عنوان «امام رضا(ع)؛ الگوی مدارا و گفتگو» است، در این بخش که با همکاری اداره‌کل مطبوعات خارجی برگزار می‌شود بتوانیم آثار رسانه‌ای را به صورت ویژه ارزیابی کنیم.

وی با بیان اینکه مجید رضائیان از اساتید و پژوهشگر حوزه رسانه رئیس هیأت داوران این دوره انتخاب شده‌اند، گفت: آثار در دو مرحله داوری و ارزیابی می‌شوند، مرحله نخست شامل انتخاب آثار و مرحله دوم شامل انتخاب اثر برگزیده است، همچنین هر فرد می‌تواند سه اثر به قالب‌های جشنواره ارسال کند.

فیاضی بیان کرد: در حاشیه برگزاری جشنواره برنامه‌های جانبی و کارگاه‌های آموزشی هم برای اصحاب رسانه پیش بینی شده، موضوع این کارگاه مباحث تخصصی روزنامه‌نگاری با محوریت امام رضا(ع) و خبرنگار دینی است. علاوه‌بر این هم یک نشست هم‌اندیشی با عنوان «امام رضا(ع) الگوی مدارا و گفتگو» برگزار می‌شود.

دبیر جشنواره ملی جلوه‌های فرهنگ رضوی در رسانه‌ها گفت: انتظار ما این است که اهالی رسانه گیلان و شهر رشت خود را متولی این جشنواره بدانند و زمینه‌ای را فراهم کنند تا پایگاه و سکویی برای گسترش فعالیت رسانه‌ای رضوی باشد. امام رضا(ع) امام معصومی بوده که متعلق به جهان اسلام است و همه تفکرات و اندیشه‌های سیاسی و اجتماعی ارادتمند امام رضا(ع) هستند.

وی با بیان اینکه دهمین جشنواره ملی جلوه‌های فرهنگ رضوی در رسانه‌های کشور از سری برنامه‌های بیستمین جشنواره‌ بین‌‌المللی امام رضا(ع) است، تصریح کرد: آخرین مهلت ارسال آثار 28 اسفندماه 1401 اعلام شده و اختتامیه جشنواره هم نیمه دوم اردیبهشت‌ماه سال آینده در رشت برگزار می‌شود.

رضا ثقتی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان هم در این نشست گفت: این جشنواره با هدف شناسایی ابعاد زندگی امام رضا(ع) و معرفی آن به نسل جوان برگزار می‌شود. با توجه به اینکه گیلان به عنوان میزبان دهمین جشنواره ملی جلوه‌های فرهنگ رضوی در رسانه‌های کشور انتخاب شده باید آینه‌ تمام‌نمای عرض ارادت، ابراز عشق و وفاداری خالصانه مردم استان به علی بن موسی‌الرضا(غ) باشد. رسانه‌های گیلان در آثار تولیدی خود به برش بومی و محلی توجه کنند، با توجه به ظرفیت‌هایی که در حوزه موقوفات وجود دارد پیش‌بینی می‌شود شاهد آثار رسانه‌ای قابل توجهی باشیم.

گفتنی است؛ علاقمندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به سامانه www.shamstoos.ir مراجعه یا با شماره 01332321094 تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام
captcha