اسکان اضطراری بیش از 18 هزار زلزله‌زده در خوی
کد خبر: 4118209
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۷
کولیوند خبر داد:

اسکان اضطراری بیش از 18 هزار زلزله‌زده در خوی

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: پس از زلزله خوی، ۲۱ اردوگاه در این شهرستان ایجاد و اسکان اضطراری برای ۱۸ هزار و ۷۰۲ زلزله‌زده فراهم شده است.

به گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اهم اقدامات هلال احمر از شب گذشته پس از وقوع زلزله در خوی تا ساعت 18 امروز، ۹ بهمن‌ماه، به اعزام 7 تیم ارزیاب بعد از تأیید خبر وقوع زلزله به شهرستان خوی اشاره کرد و گفت: پس از ارزیابی اولیه، در استان‌ آذربایجان غربی، وضعیت قرمز و در استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، زنجان، قزوین، تهران، گیلان و مازندران، وضعیت نارنجی اعلام شد.

وی با اشاره به تبادل اطلاعات با مراکز فرماندهی عملیات اورژانس و سازمان راهداری کشور توسط سازمان و هلال احمر استان آذربایجان غربی، افزود: اعزام 5 تیم ارزیاب ستادی از سازمان امداد و نجات، آماده‌باش تیم‌های امداد هوایی استان‌های معین و اعزام تیم های آنست از استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، تهران، زنجان، همدان و سازمان امداد و نجات، برپایی اردوگاه‌های اسکان اضطراری در سطح شهرستان خوی در 19 منطقه و آغاز مرحله توزیع اقلام امدادی در بین آسیب دیدگان در روستاها در ساعات ابتدایی پس از زمین لرزه از اقدامات دیگر جمعیت هلال احمر در این زمین‌لرزه بوده است.

کولیوند به حضور ۳۶۵ نیروی عملیاتی جمعیت، ۱۵ تیم آنست و ۸۶ خودروی عملیاتی در منطقه اشاره کرد و ادامه داد: با تلاش بی وقفه امدادگران 4 هزار و ۱۵۶ دستگاه چادر، ۳۸۰ شعله والور، ۴۳۶ بخاری برقی، ۴۳۶ بسته غذای 72 ساعته ،۴ هزار و ۳۸۰ تخته پتو و هزار و ۸۹۰ تخته موکت بین افراد آسیب‌دیده توزیع شده است.

وی، با بیان اینکه ارزش ریالی اقلام زیستی و امدادی ارسال شده به مناطق زلزله زده برای توزیع و تقویت انبارهای امدادی از شب گذشته تاکنون را ۷۹۱ میلیارد و ۴۰۲ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال عنوان کرد و گفت: ۳ محموله با سه پرواز از انبارهای سازمان امدادونجات و همچنین محموله‌های دیگر از استان‌های معین با وزن کلی ۷۰۹ هزار و ۶۹۱ کیلوگرم تاکنون به خوی ارسال شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر اظهار کرد: این اقلام شامل ۱۰ هزار و ۸۵۴ دستگاه چادر، ۱۲ هزار و ۶۴۱ تخته پتو، ۶ هزار و ۸۰۰ تخته موکت، ۲۱ هزار و ۷۰۰ کیلوگرم نایلون، ۲ هزار و ۵۰۰ هزار و والور و ۹ هزار و ۷۲۸ بسته غذایی بوده است.

یادآور می‌شود، زلزله در ساعت 21:44 شب گذشته هشتم بهمن‌ماه در بخش فیرورق شهرستان خوی، 261 هزار و 387 نفر، شامل 77 هزار و 920 خانواده، 2 شهر و 86 روستا را متأثر کرد که تاکنون طبق اعلام اورژانس هزار و ۳۰۸ نفر بر اثر این زلزله مصدوم شده و سه نفر هم جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام
captcha