افتتاح ۹۵۶ پروژه در همدان همزمان با دهه فجر
کد خبر: 4118755
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۱

افتتاح ۹۵۶ پروژه در همدان همزمان با دهه فجر

استاندار همدان از افتتاح ۹۵۶ پروژه در همدان همزمان با دهه فجر خبر داد.

علیرضا قاسمی فرزاد استاندار همدانبه گزارش ایکنا از همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد، استاندار همدان امروز ۱۱ بهمن ماه در جمع خبرنگاران استان به مناسبت ایام‌الله دهه فجر اظهار کرد: جلب اعتماد عمومی و بازسازی سرمایه اجتماعی راس امور استانداری بوده است.

وی با اشاره به اینکه در راستای جلب اعتماد عمومی بومی‌گزینی در دستگاه‌ها و ارتقای به کارگیری مدیران استان مدنظر قرار دارد، گفت: دولت سیزدهم مردمی‌سازی حاکمیت را در دستور کار دارد که در سطح استانها نیز این اقدام انجام می‌شود.

استاندار همدان ادامه داد: ایجاد اشتغال، دانش بنیان کردن بخش صنعت، معدن، کشاورزی و گردشگری، تامین زمین برای طرح ملی مسکن، تنظیم بازار، تکمیل زنجیره ارزش و توسعه صادرات، ضرورت تسهیل در روند اداری سرمایه‌گذاری، کاهش خام‌فروشی با هدف افزایش ارزش افزوده و تکمیل زنجیره ارزش و توسعه صادرات و اولویت تولید و صادرات محصولات دانش‌بنیان نیز مدنظر بوده است.

وی گفت: در زمینه اقدامات کارگروه رفع موانع تولید از نظر شاخص‌های کمی در جایگاه پنجم کشور و از نظر شاخص‌های کیفی در جایگاه سوم قرار داریم. از ابتدای سال تا پایان آبان‌ماه ۵۹ واحد تولیدی احیا شده است.

قاسمی فرزاد از وجود ۱۴ شرکت خلاق در استان خبر داد و گفت: در تلاشیم تا پایان سال تعداد آنها به ۲۳ شرکت برسد، ۱۹ مرکز رشد و نو آور نیز در استان فعال است که تا پایان سال به ۲۱ مورد افزایش می‌یابد و تا پایان سال ۱۴۰۴ تا ۲۵ مورد افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود: برگزاری جلسات شورای هماهنگی بانک‌ها با موضوع بررسی ورشکستگی شرکت‌های تولیدی دانش بنیان و دیگر تسهیلات انجام گرفت. همچنین از پارک علم و فناوری بازدید به عمل آمد.
 
استاندار همدان با بیان اینکه همدان نخستین استان در غرب کشور و سومین استان در کشور است که پردیس نوآوری کشاورزی را راه‌اندازی کرده است، گفت: با توجه به اهمیت بخش کشاورزی و استفاده بهینه آب و بهروری در این بخش نخستین استانی بودیم که الگوی طرح کشت را استفاده کردیم.

وی با اشاره به پیگیری ایجاد طرح نهضت ملی مسکن، بیان کرد: در ۳۱ شهر زمین تعیین تکلیف شده است و همچنین طرح مهم شهر جدید در دست اقدام است بیش از هزارو دویست هگتار اراضی متعلق به دولت است که جهت نهضت ملی استفاده خواهد شد.

استاندار همدان گفت: پروژه آبرسانی به همدان از نظر چرخه انتقال تکمیل شده و از نظر تصفیه‌خانه نیز تجهیزات در حال نصب و کار در حال اتمام است که امیدواریم در اسفندماه افتتاح تصفیه خانه را داشته باشیم در مدیریت بحران کم آبی از چاه‌های کشاورزی استفاده شد و کشاورزان با پویش نذر آب ۷۲ حلقه چاه در اختیار ما گذاشتند و همراهی خوبی برای تأمین آب شرب همدان داشتند.

قاسمی‌فرزاد ادامه داد: در حال حاضر ۴۰۰ لیتر بر ثانیه آب به همدان منتقل می‌شود که در گام نخست به ۱۲۰۰ و در گام بعدی به ۱۸۰۰ لیتر بر ثانیه تا اردیبهشت ماه خواهد رسید و با فعالیت‌هایی که انجام می‌شود آرسنیک موجود در آب تالوار به صفر تا سه رسیده در حالیکه استاندارد آن ۱۰ است، در واقع سلامت مردم برای ما واجب شرعی است.

استاندار همدان در ادامه گفت: بیش از ۲۰۰ روستا با تانکر آبرسانی می‌شدند به همین علت قراردادی در قالب یک طرح به منظور آبرسانی دائم به این روستاها با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) داشتیم که تاکنون ۳۵ درصد پیشرفت داشته است.

وی بیان کرد: اقدامات این دولت سلامت‌محور است و امروز پوشش بیمه سلامت همگانی را داریم و در حال حاضر در استان همدان ۶۰ درصد زیر پوشش بیمه سلامت هستند. ۵۰ هزار میلیارد ریال برای جبران هزینه‌های درمانی بیماران صعب‌العلاج و خاص در کشور تخصیص یافته تا از طریق بیمه سلامت حمایت شوند.

استاندار همدان تاکید کرد:‌ در حال حاضر ۸۸۱ مرکز درمانی طرف قرارداد با این مجموعه خدماتی را ارائه می‌دهند که بیمه سلامت نیز در پرداخت مطالبات مراکز درمانی نیز به‌روز اقدام می‌کند. زوجین نابارور نیز از طریق بیمه سلامت حمایت می‌شوند و تا سن ۴۵ سالگی می‌توانند سه دوره از این خدمات با تخفیف ۹۰ درصد بهره‌مند شود به طوری که از ابتدای سال تاکنون ۵۸۷ زوج از این خدمات استفاده کردند.

وی با بیان اینکه بنا داریم تا ۲۵ درصد مصرف آب کشاورزی را کم کنیم، گفت: کشت هندوانه را ممنوع کردیم و به دنبال گسترش کشت گلخانه‌ای هستیم که در ۱۵ سال اخیر ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی گلخانه‌ای شده‌اند که به طور متوسط هر سال ۱۰ هکتار بوده است امسال ۱۵۰ هکتار زمین برای کشت گلخانه‌ای تغییر کاربری شده و قریب به ۵۰ هکتار کار انجام شده است.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه توسعه کشت‌های کم‌آب‌بر در دستور کار است افزود:‌ زیر کشت بردن اراضی آیش در قالب طرح توسعه کشاورزی در اراضی دیم با همکاری ستاد فرمان امام(ره)، توسعه کشت علوفه دیم و گیاهان دارویی، کسب جایگاه مناسب در توسعه کشت قراردادی، ترویج و توسعه ماشین‌آلات کشاورزی و حفاظتی و اصلاح و توسعه قنوات از جمله اقدامات است.

وی ادامه داد: در دهه فجر ۹۵۶ پروژه با اعتبار ۳۵۰۰ میلیارد تومان در استان افتتاح خواهد شد و ۱۵۰ پروژه با اعتبار ۸۵۲ میلیارد تومان کلنگ‌زنی می‌شود.

استاندار همدان با اشاره به ۸۵۰ عنوان پروژه فرهنگی برای دهه فجر تعریف شده است گفت: پرونده ثبت جهانی هگمتانه و ارسال آن به یونسکو یکی از اقدامات شاخص در این بخش به شمار می‌رود.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری داخلی افزود: صدور مجوز سرمایه‌گزاری هزارو ۹۸۲ فقره بوده است که پیشبینی می‌شود ۲۴ هزارو ۱۹۰ اشتغال ایجاد کند در بحث سرمایه‌گذاری خارجی در سال ۶ ماهه دوم ۱۴۰۰ ۱۰فقره سرمایه‌گذاری خارجی داشتیم.

قاسمی فرزاد در پایان گفت: دشمنان ما گرچه طراحی کرده بودنند که کشور را دچار مشکلات اساسی کنند اما با لطف خداوند متعال و رهبری مقام معظم رهبری و اقدامات بموقع ارکان نظام دولت و حاکمیت و پایداری و حضور در صحنه مردم و جوانان انقلابی این نقشه ها بر آب شد و نا مسئولین نیز باید تمام توان خود را در جهت خدمتگذاری به مردم بکار گیریم.
 

انتهای پیام
captcha