زنگ انقلاب در مدارس سراسر کشور نواحته شد
کد خبر: 4119017
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۸

زنگ انقلاب در مدارس سراسر کشور نواحته شد

همزمان با سالروز ورود امام خمینی(ره) به کشور، زنگ انقلاب امروز 12 بهمن در مدارس سراسر کشور نواخته شد.

نوریبه گزارش ایکنا، همزمان با سالروز ورود امام خمینی(ره) به کشور، زنگ انقلاب امروز 12 بهمن در مدارس سراسر کشور و به صورت نمادین در ساعت 9:33 با حضور وزیر آموزش و پرورش در مدرسه رفاه به صدا درآمد.

یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش طی سخنانی در این مراسم، انقلاب اسلامی ایران را فرهنگی و بستر اجرای فرهنگ و تربیت دانست و با بیان اینکه خانواده عهده‌دار تعلیم و تربیت است، گفت:‌ در آموزش و پرورش هم زمینه رشد، شکوفایی و پرورش افراد فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) مدرسه را مهم‌ترین عامل انتقال فرهنگ انقلاب به نسل‌های بعدی می‌دانستند، گفت: براساس همین تفکر امام پس از بازگشت به کشور در مدرسه رفاه مستقر می‌شوند. فرهنگ انقلاب صادر شد و در این مرز باقی نماند.

نوری با اشاره به اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، در فناوری‌هایی که زمینه‌ای در آنها نداشتیم به رشد بسیار خوبی رسیدیم، گفت: در پنج المپیاد جهانی معروف در سال ۲۰۲۲ رتبه چهارم جهان را داریم. در فناوری نانو نیز دستاوردهای خوبی کسب کردیم. در استفاده صلح‌آمیز از انرژی‌ هسته و ... نیز در جایگاه خوبی قرار داریم و باوجود تحریم‌های ظالمانه در زمینه‌های مختلف همچون حوزه درمان، شاهد موفقیت‌های مطلوبی بودیم که از جمله می‌توان به ساخت واکسن کرونا اشاره کرد.

نوری تصریح کرد: معلمان و دانش‌آموزان با حساسیت مسائل آموزش و پرورش را دنبال می‌کنند تا با سرعت بیشتری حرکت کنیم. شاگردان هم در این راه قدم برداشته‌اند تا عرصه‌های جهانی را با حضور مؤثر خود فتح کنند و در آینده نزدیک شاهد ایجاد تمدن نوین اسلامی در تمام جهان باشیم.

انتهای پیام
captcha