اهدای جهیزیه به 402 نوعروس نیازمند در «قرار دوازدهم»
کد خبر: 4119032
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۲

اهدای جهیزیه به 402 نوعروس نیازمند در «قرار دوازدهم»

یازدهمین دوره از طرح «قرار دوازدهم» همزمان با ولادت امام جواد(ع) و آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی با توزیع و اهدای ۱۲ هزار و ۴۰۹ بسته معیشتی و ۴۰۲ جهیزیه در سراسر کشور اجرا شد.

۴۰۲ جهیزیه در یازدهمین «قرار دوازدهم» اهدا شدبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، یازدهمین اجرای طرح «قرار دوازدهم» امروز ۱۲ بهمن، با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام عادل، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه و تعدادی از خیرین در بقعه شیخ طرشتی تهران با محوریت توزیع بسته‌های معیشتی و جهیزیه در بقاع متبرکه و امامزادگان سراسر کشور برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در این مراسم با تبریک ولادت امام جواد(ع) و آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: سازمان‌ها، نهادها، مسئولان و دیگر افراد لازم است تمرین مبارک بودن را داشته باشند؛ مبارک بودن به معنای برکت‌دار بودن و انفاق کردن است. اطعام کردن و دستگیری از نیازمندان نیز از جمله برکت دار بودن به شمار می‌رود.

وی با اشاره به پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران پیام خدا و حریت دینی و اسلامی را مطرح کرده است؛ این حریت در انقلاب اسلامی با حریت اسلامی گره خورده است. انقلاب اسلامی در برابر نظام استکبار و طاغوت ایجاد شد و در برابر طاغوت ایران قیام کرد و او را ساقط ساخت، اما این به معنای آن نیست که همه طاغوت‌ها تمام شده باشند چرا که آن شیطان اکبر وجود دارد و علیه انقلاب اسلامی شیطنت می‌کند تا جایی که حتی در عرصه صادرات نیز ایران را تحریم کرده است.

حجت‌الاسلام خاموشی گفت: انقلاب اسلامی ایران این افتخار را دارد که در مقابل نظام سلطه جهانی قیام کرده است. انقلاب باید مسیر خودش را مصمم و محکم پیش برود و نظام سلطه گام به گام عقب‌نشینی خود را اعتراف و قدرت‌نمایی جمهوری اسلامی ایران را مشاهده می‌کند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره فعالیت‌های دانش‌بنیان این سازمان در حوزه‌های مختلف، خاطرنشان کرد: نهاد‌ها و سازمان‌هایی که توان دارند که در اقتصاد مقاومتی فعالیت کنند، باید اقدامات خود را به موقع و در جای خود انجام دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی در پایان تأکید کرد: امروز، ولی فقیه نظام جمهوری اسلامی ایران، توانمندتر از همیشه در راهبری انقلاب اسلامی پیش می‌رود.

در این مراسم به‌صورت ویدئوکنفرانسی با برخی استان‌ها ارتباط برقرار شد و مدیران کل اوقاف و امور خیریه برخی استان‌ها به ارائه گزارش پرداختند.

حجت‌الاسلام محمد نصیری، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران در ابتدای این مراسم به ارائه گزارشی از یازدهمین اجرای طرح قرار دوازدهم در تهران پرداخت و گفت: از خدمات مهم مدیریتی جدید، فعال کردن عرصه‌های اجتماعی در حوزه وقف است و این دوره از طرح با اهدای جهیزیه و توزیع بسته‌های معیشتی با استفاده از ظرفیت خیرین و موقوفات اجرا می‌شود.

وی با اشاره به وجود ۳۱۳ بقعه متبرکه در تهران افزود: به ازای هر ۳۸ هزار نفر در استان، یک بقعه متبرکه و امامزاده محل اجرای اهداف و مأموریت‌های اجتماعی، فرهنگی و قرآنی است؛ یک هزار و ۵۱ موقوفه و ۱۵۴ هزار رقبه اعم از متصرفی، غیرمتصرفی و اشتراک‌التولیه نیز در استان تهران وجود دارد.

نصیری در ادامه با بیان اینکه ۳۳ موقوفه در حوزه ازدواج در استان تهران وجود دارد، گفت: امروز در راستای اجرای طرح «قرار دوازدهم» ۲ هزار بسته معیشتی و اقلام جهیزیه در استان تهران توزیع خواهد شد.

حجت‌الاسلام غلامرضا عادل، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به برگزاری ماهانه این طرح اظهار کرد: امروز خوشحالیم که اجرای قرار دوازدهم مقارن با میلاد حضرت جوادالائمه(ع) است و به جود و کرم بیشتر شناخته شده است؛ در یازدهمین دوره «قرار دوازدهم» با شناسایی بهره‌مندان ۴۰۲ جهیزیه در سطح کشور که شامل هشت قلم اصلی بوده است، تهیه شده و به زوج‌های نیازمند اهدا می‌شود.

وی تصریح کرد: امروز در قالب طرح «قرار دوازدهم» ۱۲ هزار و ۴۰۹ بسته معیشتی، ۶۲ بخاری، ۴۵۸ جفت کفش، ۱۶۰ تخته پتو، پنج سری سیمونی و در قالب طرح شمیم خدمت ۲۰ چرخ خیاطی توزیع می‌شود. همچنین ۶ زندانی نیز آزاد خواهند شد.

انتهای پیام
captcha