افتتاح ۵۸ پروژه عمرانی و خدماتی در تویسرکان همزمان با دهه فجر
کد خبر: 4119159
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۶:۲۴

افتتاح ۵۸ پروژه عمرانی و خدماتی در تویسرکان همزمان با دهه فجر

فرماندار تویسرکان از افتتاح ۵۸ طرح عمرانی، تولیدی با اعتبار ۳۵۰ میلیارد تومان در دهه فجر خبر داد.

حسین افشاری فرماندار تویسرکانبه گزارش ایکنا از همدان، حسین افشاری، فرماندار تویسرکان روز گذشته ۱۲ بهمن‌ماه در نشست با اصحاب رسانه با بیان اینکه بشر با اخبار امیدوار‌کننده زنده است، گفت: در جنگ شناختی دشمن به‌دنبال ناامید کردن جوانان و نوجوانان است و تفکرات غلط آنها هم ناشی از همین جنگ شناختی است.

وی با بیان اینکه طی یکسال گذشته تویسرکان شاهد پیشرفت‌های بسیاری در حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی بوده است، از افتتاح ۵۸ پروژه عمرانی، خدماتی و تولیدی با اعتبار ۳۵۰ میلیارد تومان و بهره‌برداری از ایستگاه راه آهن باباکمال تویسرکان در دهه فجر خبر داد.

افشاری به فعالیت سه شرکت داروسازی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: دو شرکت داروسازی دیگر نیز در حال ساخت است؛ کتابخانه اشترمل، زمین‌های چمن مصنوعی بخش قلقل رود، پل دوم گزندر، کارخانه تولید زغال فشرده، بهسازی روستایی بخشی از طرح‌های افتتاحی در تویسرکان است همچنین در فاز نخست احداث کارخانه بسته بندی و بهره‌وری از میوه‌های باغی به منظور صادرات با عنوان سرزمین میوه‌های شاد بهره‌برداری می‌شود که این طرح ارزش افزوده زیادی برای شهرستان به همراه دارد.

وی با بیان اینکه تصفیه‌خانه آب سد سرابی تویسرکان آماده افتتاح است اما به‌دلیل برداشت آب از سد مخزنی را متوقف کردیم و بهره‌برداری از آن بهار سال آینده صورت می‌گیرد، از تخصیص ۵۰ میلیارد تومان به حوزه آبخیزداری تویسرکان از سفر ریاست جمهور به استان با هدف جلوگیری از فرسایش خاک و حفظ طبیعت تویسرکان سخن گفت.

وی با بیان اینکه مهمترین پروژه سال آینده تویسرکان بهره‌برداری از سد خرم‌رود با هدف تامین آب شرب ۵۶ روستای منطقه است، تصریح کرد: یکی از اقدامات بسیار بزرگ نظام جمهوری اسلامی احداث و بهره‌برداری از سد مخزنی سرابی تویسرکان بود که به‌دنبال آن تصفیه‌خانه و خط انتقال آب به شهر ایجاد شد.

فرماندار تویسرکان با بیان اینکه مردم تویسرکان در مصرف آب و گاز صرفه‌جویی داشتند که باعث شد شاهد قطعی نباشیم و تنها گاز ۵۷ واحد کارخانه برای مدت کوتاهی قطع شد تا گاز منازل دچار قطعی نشود که جای تشکر دارد، تصریح کرد: تجهیز پنج حلقه چاه آب زیرزمینی جدید به‌منظور اطمینان از تأمین آب شرب مردم در حال اجرا داریم که اسفندماه وارد مدار می‌شوند و براین اساس برداشت آب از سد سرابی را به صفر می‌رسانیم.

وی با بیان اینکه در ۹ ماهه امسال ۱۰ پزشک متخصص و ۳۶ نیروی کادر درمان به شهرستان اضافه شدند، افزود: تویسرکان ظرفیت تربیت نیروی پرستاری و مامایی مورد نیاز شهرستان را دارد، افتتاح داروخانه شبانه روزی بیمارستان سردار سلیمانی بخشی از مشکلات مردم را کاهش داد.

افشاری ادامه داد: ضمن حفظ بیمارستان ولیعصر(عج) تویسرکان بیمارستان سردار سلیمانی در دولت توسط وزارت بهداشت به‌عنوان یک بیمارستان مستقل شناخته شد. مشکل شهرستان نبود دستگاه سی تی اسکن و ام آر آی است که تأمین دستگاه سی تی اسکن به‌عنوان اولویت این بیمارستان در حال پیگیری است و دستگاه ام آر آی قرار شده از بودجه وزارت بهداشت تأمین و توسط هلال احمر تهیه شود.

وی گفت: در حوزه مباحث اقتصادی تعداد اشتغال ایجاد شده تا پایان دی ماه را یک‌هزار و ۸۸۱ شغل است که صد درصد سهمیه اشتغال تویسرکان در سال جاری محقق شده است که در مرحله صحت سنجی به منظور اعتمادسازی است.

افشاری در خصوص طرح ساماندهی آرامگاه حضرت حیقوق(ع) گفت: طرح اولیه مورد تأیید هیئت امنا و وزیر میراث فرهنگی قرار گرفته است، مشاور جدید برای طرح انتخاب شده و نقشه اجرای طرح در مرحله عقد قرار با مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان قرار دارد.

فرماندار تویسرکان اظهار کرد: بخش فرهنگی شهرستان برنامه‌های بزرگی را طی یک سال گذشته اجرا کرد از جمله ویژه برنامه ولادت حضرت فاطمه(س) و روز زن که بیشترین تجمع در استان همدان در این شهرستان شکل گرفت.

انتهای پیام
captcha