تلاش یک روحانی و لقبی به نام بابای محله
کد خبر: 4119564
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۵

تلاش یک روحانی و لقبی به نام بابای محله

حجت‌الاسلام سید مجتبی خورشیدی، روحانی مبلغ یکی از روستاهای خوسف است که به دلیل نوع ارتباطش با مردم و سعی در رفع مشکلات به او بابای محله می‌گویند.

حجت‌الاسلام سید مجتبی خورشیدی، امام محلهحجت‌الاسلام سید مجتبی خورشیدی، امام محله یکی از روستاهای شهرستان خوسف به نام محله جومیان مشغول به فعالیت است. مسجد محل به کمک این روحانی که اکنون به او بابای محله می‌گویند رونقی تازه گرفته و مردم می‌توانند از فیض نماز اول وقت برخوردار شوند.

وی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی گفت: مسجد تنها برای نماز خواندن نیست بلکه ملجائی برای رسیدگی به نیازمندان و توجه به مشکلات مختلف مردم است چنانکه در عصر پیامبر اسلام(ص) وجود داشته؛ اکنون نیز باید کارکردهای مختلف مسجد احیا شود.

خورشیدی با اشاره به برگزاری جلسات تفسیر قرآن و نهج‌البلاغه در مسجد، تصریح کرد: برگزاری جلسات هم‌اندیشی با بزرگان و ریش سفیدان محله برای کمک به خانواده‌های نیازمند از جمله مواردی است که در کالبد مسجد احیا شده است؛ در این راستا ۱۰ خانواده‌ای که چنین شرایطی را داشتند، شناسایی کرده و با ارائه کارت حمایتی و بسته‌های غذایی به این خانواده‌ها تاکنون کمک‌های بسیاری به آن‌ها انجام شده است.

این امام محله افزود: تسهیلات اشتغالزایی نیز برای افرادی که نیاز به کار داشتند و توانمند بود اخذ شد تا شاهد مهاجرت به شهرها به دلیل بیکاری نباشیم؛ از طرفی توجه به قشر کودک و نوجوان نیز در برنامه است تا از ابتدا به صورت ریشه‌ای بحث نماز و معارف دینی را در خانواده‌ها ترویج کنیم‌.

فعالیت های امام محله

این روحانی بیان کرد: پارک محله در کنار مسجد احداث شده و با حضور در پارک کودکان را به مسجد در چند  قدمی آن دعوت می‌کنم تا آنان با این  ارتباط صمیمی  به نماز علاقمند شوند و سپس با حضور کودکان و نوجوانان و بهره‌گیری از نظرات آنان برنامه‌های مختلفی در مسجد برگزار کرده و در زمینه محتواسازی از آنان کمک می‌گیریم چراکه باید ذهن خلاق کودک و نوجوان در عرصه فضای مجازی در مسیر درست بکارگیری شود.

خورشیدی ادامه داد: نبود زمین برای ساخت و ساز و همچنین عدم وجود فضای سبز و سالن ورزشی از دیگر مشکلات محله است که در حال رایزنی و پیگیری برای رفع آن هستیم؛ از طرفی عدم گازرسانی در برخی از مناطق این روستا باعث مشکلاتی در فصل سرما شده بود که با پیگیری‌ها توانستیم گاز را برقرار و طرح گازرسانی به این روستا به اتمام برسد.

این روحانی یادآور شد: امام محله و مسجد بودن تنها به نماز خواندن نیست؛ بلکه باید مشکلات افراد محله را ببینی، از نزدیک لمس کنی و برای حل آنان تلاش وافر انجام دهی تا به سرمنزل مقصود برسی؛ این گونه مردم نیز با روحانیت ارتباطی مفید خواهند داشت.

انتهای پیام
captcha