امضای قراردادهای بخش پزشکی حج و زیارت با عربستان
کد خبر: 4120774
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۶

امضای قراردادهای بخش پزشکی حج و زیارت با عربستان

معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت با اشاره به اعزام نمایندگان مرکز پزشکی به عربستان گفت: قراردادهای مربوط به راه‌اندازی مراکز درمانی و ارسال دارو و تجهیزات پزشکی حج 1402 در این سفر به امضای طرفین می‌رسد.

امضای قراردادهای بخش پزشکی حج و زیارت با عربستان

طاهر درودی، معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به اینکه نمایندگان مرکز پزشکی حج و زیارت برای انعقاد قراردادهای بخش پزشکی از جمله اخذ مجوزهای درمانی و فعالیت مراکز درمانی ایران در حج 1402 راهی عربستان شده‌اند، گفت: هماهنگی ارسال دارو و تجهیزات در این سفر صورت می‌گیرد.

وی درباره اقداماتی که این گروه‌ انجام خواهند داد، گفت: در این سفر مجوزهای مربوط به راه‌اندازی مراکز درمانی در شهرهای مکه، مدینه، منا، عرفات و مزدلفه و هماهنگی برای ارسال دارو و تجهیزات پزشکی برای عملیات حج 1402 انجام می‌شود و با برخی از شرکت‌های سعودی برای ارائه خدمات به زائران ایرانی قرارداد منعقد خواهد شد.

درودی اضافه کرد: این گروه باید با بخش‌های درمانی وزارت بهداشت در مکه و مدینه به صورت جداگانه، وزارت بهداشت عربستان به صورت جداگانه و با هر یک از شرکت‌هایی که خدمات بهداشتی درمانی ارائه می‌کنند به صورت تک تک مذاکره و قراردادهای بخش بهداشت را منعقد کنند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا عربستان قانون یا شرط جدید پزشکی برای حج 1402 اعلام کرده است؟ گفت: خیر؛ هنوز چیز جدیدی اعلام نشده و در دستورالعملی که موجود است نیز تغییری ایجاد نشده است.

انتهای پیام
captcha