فارغ‌التحصیلی نخستین دانشجویان غیرایرانی دانشگاه علوم پزشکی همدان
کد خبر: 4125122
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۵

فارغ‌التحصیلی نخستین دانشجویان غیرایرانی دانشگاه علوم پزشکی همدان

مراسم فراغت از تحصیل نخستین دانشجویان تحصیلات تکمیلی غیرایرانی دانشگاه علوم پزشکی همدان با حضور رؤسای دانشکده‌های پردیس بین‌الملل برگزار شد.

دانشگاه علوم پزشکی همدانبه گزارش ایکنا از همدان، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان، مراسم فارغ‌التحصیلی دو نفر از دانشجویان غیرایرانی مقطع کارشناسی ارشد بیوشیمی بالینی به‌عنوان نخستین دانشجویان فارغ‌التحصیل تحصیلات تکمیلی غیر ایرانی در سالن آمفی‌تئاتر دانشکده پزشکی برگزار شد.

محسن عالمی، رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی همدان در این مراسم با اشاره به پیشگامی در تربیت دانشجوی تحصیلات تکمیلی گروه بیوشیمی بالینی آنان را سفیران خوبی برای انتقال دانش و فرهنگ ایران به کشور خود دانست و اظهار کرد: دو دانشجوی تحصیلات تکمیلی رشته بیوشیمی بالینی نخستین گروه دو نفره از فارغ‌التحصیلان هستند که این برنامه شروع مبارکی برای پذیرش بیشتر دانشجویان خارجی و افزایش ارتباطات بین‌المللی باشد.

وی این دانشجویان را سفیر فرهنگی و علمی ایران در کشور خود دانست و یادآور شد: که پذیرش دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد از ۲۵ سال پیش انجام شده است.

رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیان کرد: پذیرش دانشجویان خارجی دریچه‌ای به سمت ورود به دانشکده‌های نسل سوم است.

مهدی رمضانی، رئیس شعبه بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز با تبریک این موفقیت به اساتید و دانشجویان دانشگاه یادآور شد که این دانشجویان اولین دوره فارغ‌التحصیلان خارجی مقطع کارشناسی ارشد هستند که تحصیل خود را از سال 1399 شروع کردند و بعد از دو و نیم سال از رساله خود دفاع کردند.

یادآور می‌شود، در پایان این مراسم هدایا و لوح‌ سپاس به‌عنوان یادگاری از تحصیل در ایران به آنان اهدا شد. محمد زردشت و صباح کریم نخستین گروه دانشجویان خارجی تحصیلات تکمیلی علوم پایه دانشگاه هستند که فارغ‌التحصیل شدند.

انتهای پیام
captcha