مرحوم ابوترابی در هر اردوگاهی منشأ اطمینان قلبی برای آزادگان بود
کد خبر: 4145246
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۷

مرحوم ابوترابی در هر اردوگاهی منشأ اطمینان قلبی برای آزادگان بود

استاندار همدان گفت: مرحوم ابوترابی در هر اردوگاهی منشا اطمینان قلبی برای آزادگان بود، اگر این مرد بزرگ نبود تعداد شهدا در اسارت افزایش پیدا می‌کرد؛ نسبت به تک تک آزادگان توجه ویژه داشت و بعد از اسارت تمام وقت خود را برای خدمت به آزادگان گذاشت و مرتب پیگیر سرنوشت آنها بود.

علیرضا قاسمی فرزاد استاندار همدانبه گزارش ایکنا از همدان، علیرضا قاسمی فرزاد، استاندار همدان، امروز 11خردادماه در مراسم گرامیداشت مرحوم ابوترابی، اظهار کرد: ابوترابی یک مرد بزرگ، نورانی و آسمانی بود که سخن گفتن از این مرد سخت است.

وی با اشاره به آنچه که باعث شد علاقمندی آزادگان نسبت به این مرد بزرگ ایجاد شود؛ افزود: اخلاق و رفتار دینی این روحانی مبارز نه تنها آزادگان بلکه دشمنان بعثی را هم در مقابل خود متواضع می‌کرد و احترام آن‌ها را بر می‌انگیخت.

استاندار همدان با اشاره به توصیه ابوترابی به آزادگان که باید خودتان را حفظ کنید و سالم بمانید و موقع برگشت به مردم خدمت کنید، ادامه داد: در اوایل اسارت نگاه رزمندگان به بعثی‌ها کاملا خصمانه بود به‌ویژه اینکه دشمن برای ادای فرایض اسرا نیز ممانعت می‌کرد، بنابراین درگیری شدیدی بین بعثی‌ها و اسرا شکل می‌گرفت و مرحوم ابوترایی با رویکرد مقتدرانه و بازدارنده برخورد می‌کرد تا از آسیب به رزمندگان جلوگیری شود.

وی گفت: مرحوم ابوترابی در هر اردوگاهی منشا اطمینان قلبی برای آزادگان بود، اگر این مرد بزرگ نبود تعداد شهدا در اسارت افزایش پیدا می‌کرد؛ نسبت به تک تک آزادگان توجه ویژه داشت و بعد از اسارت تمام وقت خود را برای خدمت به آزادگان گذاشت و مرتب پیگیر سرنوشت آنها بود.

قاسمی فرزاد با اشاره به ویژگی رسالت انسانی و قرآنی این مرد بزرگ افزود: مرحوم ابوترابی در این مسیر هم جان خود را فدا کرد و همواره نامش در خاطر ماندگار خواهد بود.

انتهای پیام
captcha