برگزاری سلسله نشست‌های تبیین اندیشه‌های امام در مساجد ملایر
کد خبر: 4145668
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۰

برگزاری سلسله نشست‌های تبیین اندیشه‌های امام در مساجد ملایر

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر از برگزاری سلسله نشست‌های تبیین اندیشه‌های امام در سه مسجد توسط اساتید برجسته شهرستان ملایر همزمان با سی و چهارمین سالگرد رحلت امام راحل خبر داد.

حجت الاسلام علی نجفی مدیر تبلیغات اسلامی ملایرحجت‌الاسلام روح‌الله نجفی، مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، ضمن گرامیداشت سی و چهارمین سالگرد رحلت امام راحل(ره) اظهار کرد: امام خمینی(ره) یکی از تاثیرگذارترین ‌رهبرهای سیاسی و مذهبی در تاریخ معاصر کشور و جهان اسلام است، در دنیا یک شخصیت منحصر به فرد و نقش حضرت امام(ره) در هدایت نهضت انقلابی مردم بی بدیل بوده است.

وی با اشاره به اینکه نباید شخصیت حضرت امام(ره) در هدایت مردم و تشکیل حکومت اسلامی را فراموش کرد، افزود: به اعتقاد بنده یکی از ویژگی‌های شخصیتی منحصر به فردی که امام راحل دارند بنابر فرمایش امام صادق(ع) که می‌فرمایند «مردم را با اعمالتان دعوت کنید نه تنها با زبانتان» حضرت امام نیز با عمل خود و کردارشان یک شخصیت عمل گرا و هدایت گر برای مردم بودند.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر با اشاره به فضایل و ابعاد شخصیتی امام خمینی گفت: ساده زیستی، و اخلاق نیکو از ویژگی‌های برجسته ایشان بود برنامه‌ریزی منظم و ارتباطی با جوانان از ابعاد دیگر شخصیتی این عالم بزرگ و فرزانه بوده است.

وی افزود: این شخصیت منحصر به فرد برای همه ما یک مکتب، یک معلم اخلاق و یک الگوی تاثیرگذار به تمام معنا است که باید در ابعاد زندگی فردی و اجتماعی از ایشان الگو بگیریم.

نجفی در ادامه به برنامه‌های اداره تبلیغات اسلامی و شبکه تبلیغی و مجموعه‌های مردمی در این ایام اشاره کرد و افزود: نشست‌های تبیینی و تحلیل شخصیت و اندیشه سیاسی حضرت امام از جمله برنامه‌ها با هدف انتقال مفاهیم واندیشه‌های امام به مخاطبین است.

وی به برگزاری سلسله نشست‌های تبیین اندیشه‌های امام در سه مسجد شهرستان توسط سه تن از اساتید برجسته شهرستان استاد دوزبخشیان، استاد ترکاشوند و استاد احمدوند طی سه روز اشاره کرد و گفت: هدف از این برنامه تفهیم ابعاد شخصیتی امام خمینی(ره) به مخاطبین است.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر از نشست تبیینی معرفی امام راحل از نگاه کشورهای آسیایی وغربی است که این برنامه نیز با حضور یکی از بانوان مسلمان اهل ژاپن برگزار می‌شود و سه نشست دیگر نیز در اداره تبلیغات اسلامی، یکی از مساجد شهر و یکی از مجتمع‌های شرکتی طی روزهای گذشته با حضور این بانوی مسلمان با موضوعات مختلف از جمله عفاف و حجاب برگزار شده است.

وی همچنین به محتوا سازی و تبیین اندیشه‌های امام راحل در فضا مجازی توسط واحد رسانه اداره تبلیغات اسلامی در این ایام اشاره کرد و گفت: در این زمینه نیز عکس‌نوشته، متن و کلیپ‌هایی با موضوع شخصیتی امام برای مخاطبان بارگزاری می‌شود.

نجفی با اشاره به برگزاری مراسم رحلت امام در شهرستان ملایر با محوریت امام جمعه اشاره کرد و گفت: در این زمینه نیز برنامه های مختلفی در سطح مساجد شهری و روستایی برگزار می‌شود.

وی به فعالیت بیش از 70 مبلغ و روحانی در ایام رحلت امام خمینی(ره) در ملایر اشاره کرد و افزود: این مبلغان نیز در مساجد برنامه‌های سخنرانی و... را خواهند داشت و همچنین 30 نفر از مداحان نیز برنامه های ذرکر مصیبت در مراسم ها و برنامه ها را در این ایام بر عهده دارند.

وی نشست‌های تبیینی در مساجد، ادارات، حلقه‌های معرفتی با حضور ائمه جماعات و نشست معرفتی روشنگری برای مبلغین را از دیگر برنامه‌های اداره تبلیغات اسلامی ملایر در این ایام دانست.

انتهای پیام
captcha