شجاعت و درایت امام خمینی(ره) برگفته از تقوا بود
کد خبر: 4145852
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۵

شجاعت و درایت امام خمینی(ره) برگفته از تقوا بود

امام جمعه ملایر با اشاره به قاطعیت و صراحت امام خمینی(ره) در مقابله با ظالمان گفت: ایشان نه در مسائل کلی و نه مسائل جزئی در مقابل ظلم کوتاه نمی‌آمد. امام در مقابل آمریکایی که هیچ کس جرئت مقابله با آن را نداشت ایستاد، این شجاعت و درایت برگرفته از تقوا و خداترس بودن امام بود که جز از خدا از هیچ کس هراس نداشت.

حجت الاسلام محمد علی ارزنده امام جمعه ملایربه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام محمد علی ارزنده، امام جمعه ملایر شب گذشته ۱۴ خردادماه در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در مسجد فاطمیه ملایر ضمن تسلیت سی و چهارمین سالگرد  بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، اظهار کرد: کسانی که پیام خدا را بعد از انبیا و ائمه می‌رسانند علما هستند که سر سلسله علمای جهان اسلام در قرن معاصر امام خمینی(ره) بود. 

وی با گریزی به شخصیت معنوی، عرفانی و ملکوتی  امام راحل افزود: ایشان زمانی که قیام خود را علیه ظلم و ستم شاهنشاهی آغاز کرد تنها و بدون هیچ پشتیبانی شروع کرد و از هیچ احدی نهراسید.

ارزنده با اشاره به قاطعیت و صراحت امام خمینی(ره) در مقابله با ظالمان گفت: ایشان نه در مسائل کلی و نه مسائل جزئی در مقابل ظلم کوتاه نمی‌آمد. امام در مقابل آمریکایی که هیچ کس جرات مقابله با آن را نداشت ایستاد و فرمود «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند» این شجاعت و درایت برگفته از تقوا و خداترس بودن امام بود که جز از خدا از هیچ کس هراس نداشت.

امام جمعه ملایر به سادگی و تواضع امام راحل اشاره کرد و افزود: امامی که کلمه الله بالای سرش نصب بود و  با تکیه بر خدا حرکت کرد و پاداش این خدا ترسی پیروزی انقلاب اسلامی شد. باید شخصیت امام راحل را بيشتر تبیبن کنیم، ایشان از نظر معنوی و عرفانی بی‌نظیر بود، مهمترین و اصلی‌ترین معجزه‌ امام راحل بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، انقلاب درونی ملت ایران بود، نتیجه این انقلاب درونی تقدیم 230 هزار شهید در دوران دفاع مقدس بود که با لبیک به ندای امام  تا پای جان از اسلام و انقلاب دفاع کردند.

وی با بیان اینکه خلف صالح امام امروز ادامه دهنده مسیر و راه امام راحل است، گفت: ایشان در تمام طوفان‌ها و فتنه‌هایی که بعد از امام برای انقلاب به وجود آمده توانسته این کشور را مدیریت کند و این انقلاب را به سر منزل مقصود برساند.

ارزنده به فتنه اخیر و جنگ ترکیبی دشمن اشاره و ابراز کرد: در این میان رهبر معظم انقلاب مردم را به آرامش فرا می‌خواند و می‌فرماید این هم تمام خواهد شد و ایستاده و از انقلاب دفاع می‌کند، وجود رهبر انقلاب و انتخاب درست ایشان به عنوان جانشین امام راحل را از عنایات خدا برای ملت ایران است.

انتهای پیام
captcha