رسانه‌ها در ترویج فرهنگ مهدویت و رفع شبهات نقش محوری دارند
کد خبر: 4146093
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۵:۳۱
برگزیده چهارمین دوره جشنواره ملی مهدویت مطرح کرد:

رسانه‌ها در ترویج فرهنگ مهدویت و رفع شبهات نقش محوری دارند

اکبر پوست‌چیان گفت: نقش رسانه‌ها در برطرف کردن شبهات و ترویج فرهنگ مهدویت بسیار مهم است و رسانه باید جذابیت‌های مهدویت را به جامعه نشان دهد؛ چرا که دشمن تمام توانش را برای مقابله با مهدویت به کار گرفته است.

اکبر پوست‌چیان، برگزیده بخش گزارش چهارمین جشنواره ملی مهدویت جهاددانشگاهی استان قماکبر پوست‌چیان، برگزیده بخش گزارش چهارمین دوره جشنواره ملی مهدویت جهاددانشگاهی استان قم در گفت‌وگو با ایکنا از قم اظهار کرد: خدا را شاکرم از اینکه توفیق داد در چهارمین دوره جشنواره ملی و دانشجویی مهدویت با محوریت «گفتمان‌سازی مهدویت با تکیه بر مفهوم انتظار» در بخش هنر و رسانه حضوری اندک داشته باشم. از دست اندرکاران برگزاری این جشنواره ملی به ویژه جهاددانشگاهی، مسجد مقدس جمکران و خانه مطبوعات استان قم و سایر عزیزانی که با تلاش خستگی‌ناپذیر خود موفق به برگزاری هرچه باشکوه‌تر این رویداد ملی شدند، کمال تشکر را دارم.

وی ادامه داد: در خصوص کیفیت برگزاری این دوره از جشنواره باید نگاهی به مرحله سوم این جشنواره ملی کرد، در سومین مرحله قریب به 2 هزار و 600 اثر به دبیرخانه مهدویت ارسال شد اما امسال بیش از ۸ هزار اثر به دبیرخانه چهارمین دوره از سراسر کشور رسید. دریافت این حجم از آثار و حضور داورانی متخصص و خِبره بدون تردید کیفیت و سطح این دوره از جشنواره را بالا برد و لذا به خودی خود موجب ارتقای بیش از پیش سطح رویداد و میزان مشارکت عمومی علاقه‌مندان شد.

برگزیده بخش گزارش در چهارمین جشنواره ملی و دانشجویی مهدویت اضافه کرد: نکته حائز اهمیت که نباید از آن غافل شد، هم‌افزایی و تعامل بیش از پیش مجموعه‌ها و دستگاه‌های مشارکت‌کننده استان قم است که این مشارکت نسبت به دوره قبل رشد خوبی داشت و امیدوارم برای پنجمین دوره این جشنواره بزرگ مهدوی، نهادها و دستگاه‌های اجرایی به‌صورت کشوری وارد این رویداد ملی شوند تا مشارکت بیشتری را رقم بزنند.

وی بیان کرد: در عصر و دوره‌ای به سر می‌بریم که موضوع مهدویت و فلسفه انتظار از مهدهای کودک تا عالی‌ترین رده‌های علمی مورد توجه و گفتمان علمی و عملی است که اوج آن را می‌توانیم در نیمه شعبان، سالروز ولادت منجی عالم بشریت در اقصی نقاط ایران اسلامی به ویژه مسجد مقدس جمکران مشاهده کرد؛ حضور قریب به ۵ میلیون عاشق و دلداده امام مهدی(عج) در شهر مقدس قم فقط یکی از رویدادهای منحصر به فرد در خصوص مهدویت و فلسفه انتظار است.

پوست‌چیان گفت: حال با این ظرفیت عظیم و کارکردهای متعددی که رسانه‌ها دارند، باید جذابیت‌های مهدویت را به آحاد جامعه نشان داد؛ برپایی شب شعرمهدوی، ساخت فیلم‌های کوتاه و بلند سینمایی با موضوع مهدویت، مسابقه و سرگرمی، لذا امروز بیش از هر زمانی برنامه‌ریزی ویژه برای جوانان و نوجوانان و حتی مهدکودک‌ها به شدت احساس می‌شود، چون دشمن امروز با تمام توانش از قبیل شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان، شبکه‌های اینترنتی و راه‌اندازی فرقه‌ها و عرفان‌های انحرافی به صحنه آمده است.

وی گفت: امروز دشمنان اسلام، انقلاب و به‌ویژه مهدویت، به طور علنی دشمنی خودشان را با منتظران بیان و شبهه‌پراکنی می‌کنند، آیا این سؤال را از خود پرسیده‌اید که چرا به‌طور مثال برای کشوری مثل چین که بیش از یک میلیارد و ۴۲۵ میلیون نفر جمعیت دارد یک شبکه ماهواره‌ای تدارک ندیده‌اند، ولی برای کشوری با جمعیت ۸۵ میلیون نفر بیش از ۲۰۰ شبکه ماهواره‌ای به زبان فارسی ۲۴ ساعته راه‌اندازی کرده‌اند. اینجاست که نقش رسانه‌های دینی کشورمان بیش از پیش پررنگ‌تر و حساس‌تر می‌شود تا با ارائه بهترین‌ها، هم پاسخگوی شبهات باشند هم ترویج دهنده فرهنگ مهدویت و فلسفه انتظار. 

برگزیده بخش رسانه جشنواره ملی مهدویت با بیان اینکه یکی از کارکردهای رسانه، آموزش و تبلیغ و ترویج پیام‌های دینی است، تصریح کرد: بستر رسانه می‌تواند کانونی برای حرکت مردم در راستای دین، بیداری اسلامی و کارکردهای عبادی، سیاسی، تبلیغی، آموزشی، تربیتی، مبارزاتی و نظامی امت اسلامی باشد.

یادآور می‌شود، چهارمین جشنواره ملی مهدویت هشتم خردادماه از سوی جهاددانشگاهی قم برگزار شد. در آیین پایانی این جشنواره ۱۶ نفر در بخش‌های هنر و رسانه، ایده‌پردازی، متن ادبی و کتاب‌خوانی از میان هشت هزار و ۴۳۳ آثار ارسال شده به عنوان برترین‌ها انتخاب شدند.

هدی سادات چاوشی

انتهای پیام
captcha