برگزاری یادواره اولین شهید محور مقاومت در ملایر
کد خبر: 4146183
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۷

برگزاری یادواره اولین شهید محور مقاومت در ملایر

رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران ملایر از برگزاری یادواره شهید «رسول حیدری» اولین شهید محور مقاومت در این شهرستان خبر داد.

محمد ابراهیم مرادی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ملایرمحمدابراهیم مرادی، رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران ملایر در گفت‌وگو با ایکنا از همدان با بیان اینکه یادواره سردار شهید «رسول حیدری» اولین شهید محور  مقاومت برگزار می‌شود، گفت: این یادواره با سخنرانی سردار محمدرضا نقدی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه کشور جمعه، 19 خردادماه، ساعت 18 در سینما بهمن ملایر برگزار می‌شود. 

رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران ملایر بیان کرد: شهید رسول حیدری پس از سال‎ها مجاهدت و تلاش در راه حق، در روز عید غدیر سال ۱۳۷۲ (19 خرداد) در كشور بوسنی هرزگوین و در بوسنیای مركزی واقع در شهر ویسوكو متوجه شد كه منطقه‌ای از جاده وسیوكو توسط نیروهای كروات آلوده شده که این مسیر، مسیر عبور ایرانیان بود. 

وی ادامه داد: این شهید دستور داد كه تا اطلاع ثانوی كسی از این مسیر عبور نكند و خود به همراه یكی از رزمندگان بوسنی به آن منطقه رفت تا آن‌جا را مورد بررسی قرار دهد، قبل از حركت با مادرش تماس تلفنی گرفته و ضمن تبریک عید با حالتی روحانی با همه خداحافظی كرده و به كمین نیروهای كروات كه در آن زمان با نیروهای مسلمان در حال جنگ بودند می‌رود، پس از مقاومت شجاعانه به فیض عظیم شهادت نائل آمده و به بزرگترین آرزوی خود رسید. 

مرادی بیان کرد: از ابتدای سال جاری بیش از 20 یادواره شهدا در ملایر در مناسبت‌های مختلف برگزار شده و همچنان ادامه دارد که یادواره شهدای روستای پری زنگنه، یادواره شهدای جهاد کشاورزی و یادواره شهدای روستای حسین‌آباد شاملو از جمله یادواره‌های شهدای ملایر است که تا پایان خردادماه برگزار می‌شود.

وی به برنامه بنیاد شهید و امور ایثارگران ملایر در ایام تابستان اشاره کرد و گفت: برگزاری کلاس‌های قرآن در نمازخانه اداره و همچنین مرکز میدان جهاد در رشته‌های روخوانی و روان‌خوانی و قرائت برای خانواده‌های شاهد و ایثارگر در حال برگزاری است و در تابستان نیز ادامه دارد. همچنین اردوهای زیارتی برای فعالان قرآنی شرکت‌کننده در کلاس‌ها برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha