تاریخ‌سازی بانوان هندی در حج + فیلم
کد خبر: 4146745
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۱

تاریخ‌سازی بانوان هندی در حج + فیلم

برای اولین بار در تاریخ، زائران زن هندی با هواپیمایی که به طور کامل مسافران و کادر پرواز آن را زنان تشکیل می‌داد، ‌وارد عربستان سعودی شدند.

به گزارش ایکنا به نقل از عرب نیوز،‌ مقامات هندی روز جمعه اعلام کردند که یک پرواز از ایالت کرالا در جنوب هند که حامل حجاج بوده است به مقصد عربستان سعودی تاریخ ساز شده است. پرواز ایر ایندیا اکسپرس از کالیکود پنجشنبه شب با 145 زائر وارد جده شد به دلیل اینکه تمام مسافران،‌ خلبان و خدمه پرواز آن زن بودند مورد توجه قرار گرفت.

این هواپیما توسط سروان کانیکا مهرا، افسر اول گاریما پاسی و چهار خدمه کابین اداره می‌شد.

مسافران این پرواز ویژه بخشی از گروه 4000 زائر زن هندی هستند که امسال به تنهایی به شهرهای مکه مکرمه و مدینه می‌روند.

هند سیاست حج خود را پس از تصمیم سال گذشته عربستان سعودی برای لغو قانونی که زائران زن را ملزم به همراهی یک محرم یا ولی مرد می‌کرد، تغییر داد.

اکثر زائران هندی که در دسته بانوان بدون محرم برای حج درخواست کرده‌اند، اهل کرالا هستند.

سی. محمد فیضی (C. Mohammed Faizi) رئیس کمیته حج کرالا گفت: زنانی که امسال بدون محرم به حج می‌روند حدود 2000 نفر هستند و برخی از آنها برای دیدن از بستگان خود که در عربستان سعودی کار می‌کنند به حج رفته‌اند.

کرالا امسال همچنین دارای درصد بیشتری از زائران زن حج نسبت به سایر ایالت‌های هند است که فیضی این تعداد را 60 درصد عنوان کرد.
مسلمانان حدود یک چهارم جمعیت 35 میلیونی کرالا را تشکیل می‌دهند.

زائر هندی و 8 هزار کیلومتر پیاده‌روی تا حج

India Today گزارش داد، ژوئن سال گذشته، مردی از کرالا سفر سختی را برای سفر پیاده به عربستان سعودی با هدف انجام حج آغاز کرد. کمی بیش از 365 روز طول کشید تا او مسیر بیش از 8600 کیلومتری را به پایان برساند.

مسیر سفر شهاب چوتور(Shihab Chottur) که 8640 کیلومتر طول کشید، از پاکستان، ایران، عراق، کویت و در نهایت عربستان سعودی می‌گذشت.

تاریخ سازی پرواز حجاج زن هندی

چوتور که اهل والانچری در منطقه مالاپورام کرالا است، سفر خود را به عربستان سعودی برای انجام مراسم حج در 2 ژوئن 2022 آغاز کرد. او در این ماه به مکه رسید. شهاب در سفر پیاده خود از هند، پاکستان، ایران، عراق و کویت عبور کرد و در هفته دوم ماه مِی از مرز عربستان سعودی از کویت عبور کرد.

شهاب پس از ورود به عربستان سعودی به مدینه رفت. 21 روز را در مدینه گذراند تا اینکه عازم مکه شد.

شهاب مسافت 440 کیلومتری مدینه تا مکه را در 9 روز طی کرد. شهاب پس از ورود مادرش زینبه از کرالا به شهر، مراسم حج را انجام می‌دهد.

مرد کرالا، که کانال یوتیوب خود را اداره می کند، بینندگان خود را به طور مرتب در مورد سفر خود از ایالت جنوبی هند به شهر مقدس مکه به روز می‌کند.

انتهای پیام
captcha