بالابردن پرده کعبه به نشانه آغاز موسم حج + فیلم و عکس
کد خبر: 4146756
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۳

بالابردن پرده کعبه به نشانه آغاز موسم حج + فیلم و عکس

مراسم بالابردن پرده کعبه به اندازه سه متر با حضور تولیت کل مسجدالحرام و مسجدالنبی در مکه برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از صدی البلد،  مراسم بالابردن پرده کعبه با حضور تولیت کل مسجدالحرام و مسجدالنبی، امروز شنبه بیستم خرداد، انجام گرفت. در این مرحله، پرده کعبه به اندازه سه متر بالا برده می‌شود و آن ناحیه با پارچه پنبه‌ای سفیدی با عرض حدود 2 متر پوشانده می‌شود.

خبرگزاری عربستان سعودی به نقل از سلطان القرشی، معاون  امور مجتمع ملک عبدالعزیز ویژه بافت پرده کعبه تصریح کرد:  بالا بردن بخش پایینی با هدف حفظ پاکیزگی پرده و جلوگیری از تخریب آن صورت می‌گیرد، این مراسم هرساله در ابتدای موسم حج برگزار می‌شود.  

القرشی در ادامه افزود: پرده کعبه در مراحل مختلفی بالا برده می‌شود که این مراحل شامل بازکردن انتهای پرده و آزادکردن گوشه‌ها، خارج‌کردن طناب‌ها از حلقه‌ها، بازکردن چراغ‌ها و سپس پیچیدن پارچه پنبه‌ای و تثبیت آن است.   

پرده کعبه از جنس حریر سیاه بوده و بر روی آن آیاتی از قرآن کریم سوزن‌دوزی شده است. این پرده برای سال‌ها در مصر بافته و با تشریفات خاصی به مکه حمل می‌شد، با این حال در دوران سعودی، به دلیل اختلافاتی که بر سر آیین حمل پرده ایجاد شد، مجتمع خاصی برای بافت و آماده‌سازی آن در عربستان تأسیس شد و تا امروز این پرده در مجتمع ملک عبدالعزیز ویژه بافت پرده کعبه آماده می‌شود.

بالا بردن پرده کعبه +فیلم و عکس

 

بالا بردن پرده کعبه +فیلم و عکس

بالا بردن پرده کعبه +فیلم و عکس

بالا بردن پرده کعبه +فیلم و عکس

انتهای پیام
captcha