حماس: تلاش برای تغییر وضعیت مسجد الاقصی شکست‌خورده است
کد خبر: 4146763
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۹

حماس: تلاش برای تغییر وضعیت مسجد الاقصی شکست‌خورده است

جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد تمامی تلاش‌های اشغالگران که هدفشان تغییر واقعیت در مسجد الاقصی است، در مقابل استقامت و استواری مردم فلسطین شکست می‌خورد.

به گزارش ایکنا به نقل از فلسطین الیوم، محمد حماده، سخنگوی حماس در شهر قدس اعلام کرد که تمامی تلاش‌های اشغالگران که هدفشان تغییر واقعیت در مسجدالاقصی است، در مقابل استقامت و استواری مردم فلسطین شکست خواهد خورد.

حماده در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت که مردم ما نسبت به برنامه‌های اشغالگران که هدف آن تغییر واقعیت در مسجد الاقصی است، آگاه و هوشیار هستند.

وی تأکید کرد: اشغالگران صهیونیست همچنان به هدف قراردادن مسجدالاقصی ادامه می‌دهند و دولت فاشیستی آن در سایه حمایت آمریکا و سکوت بین‌المللی، حمله به این مسجد را تشدید کرده است.

وی از مردم فلسطین خواست به حضور خود در صحن‌های مسجدالاقصی ادامه دهند. حماده با تأکید بر اهمیت مواضع بین‌المللی در قبال جنایات اشغالگران علیه ملت فلسطین و مقدسات آنان، ملت‌های عربی و اسلامی را به حمایت از آرمان بیتالمقدس و مسجدالاقصی دعوت کرد.

این در حالی است که درخواست فلسطینیان برای مقابله با لایحه ارائه شده توسط عمیت هلیوی، نماینده عضو حزب لیکود در کنست برای تقسیم مسجدالاقصی ادامه دارد. منابع آگاه طرحی را فاش کردند که توسط هلیوی، تهیه شده تا مسجدالاقصی را بین مسلمانان و شهرک نشینان تقسیم کند.

این طرح تأکید می‌کند که شهرک نشینان منطقه مرکزی و شمالی مسجد الاقصی به ویژه منطقه قبه الصخره را در ازای ادامه نماز خواندن مسلمانان در داخل و اطراف مسجد القبلی در منطقه جنوبی تحت کنترل خود داشته باشند.

21 عملیات ضد صهیونیستی در 24 ساعت گذشته

مقاومت در کرانه باختری اشغالی طی 24 ساعت گذشته 21 اقدام مقاومتی انجام داد که منجر به مجروح شدن 3 نفر از نیروهای اشغالگر شد. یک حمله متواری، یک حمله با چاقو، دو مورد تیراندازی، انفجار یک بمب، دو تلاش برای مقابله با شهرک نشینان، انهدام دو خودروی آنها و وقوع درگیری در 12 منطقه از جمله این حملات علیه صهیونیست‌ها بوده است.

این درگیری‌ها در بیت المقدس، رام الله، جنین و قلقیلیه و همچنین در مناطق جداگانه در نابلس و الخلیل رخ داد.

محکومیت سفر رئیس کنست به مراکش

حزب عدالت و توسعه مراکش دیدار امیر اوحانا، رئیس کنست رژیم صهیونیستی از پارلمان مراکش را محکوم کرد. اوحانا روز پنجشنبه گذشته از مجلس نمایندگان مراکش بازدید کرده بود. حزب عدالت و توسعه این اقدام را  خطرناک ارزیابی کرد.

این حزب در بیانیه‌ای اعلام کرد که سفر رئیس کنست رژیم صهیونیستی تحریک احساسات مردم مراکش و توهین آشکار به مواضع قاطع این کشور در رد عادی‌سازی با این رژیم اشغالگر و تلاش‌های مراکشی‌ها در دفاع از فلسطین و بیت المقدس است.

اولین سفر رسمی رئیس کنست اسرائیل به مراکش که از چهارشنبه گذشته آغاز شد، خشم مخالفان عادی‌سازی را برانگیخت و فعالان مراکشی تظاهراتی را در رباط در اعتراض به ورود او به مراکش ترتیب دادند و شعارهایی علیه سفر او و عادی‌سازی سر دادند.

انتهای پیام
captcha