امضای منشور حمایت از بازیکنان مسلمان در تیم انگلیسی
کد خبر: 4146774
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۴

امضای منشور حمایت از بازیکنان مسلمان در تیم انگلیسی

باشگاه کریکت یورکشایر کانتی در انگلیس منشوری را برای حمایت از اعضای مسلمان این تیم در پی مناقشه بر سر نژادپرستی امضا می‌کند.

به گزارش ایکنا به نقل از The National، این اقدام بعد از آن صورت گرفت که بازیکن سابق این تیم به نام عظیم رفیق در مورد قلدری و نژادپرستی برخی از هم تیمی‌ها علیه خود صحبت کرد.

پرونده عظیم رفیق به تغییرات عمده در رهبری باشگاه منجر شد. یکی از این تغییرات، شامل همکاری با نجوم اسپرت (Nujum Sports) است، گروهی که به دنبال به چالش‌کشیدن باشگاه‌ها و سازمان‌ها برای افزایش حمایت از ورزشکاران و زنان مسلمان است.

در حال حاضر یورکشایر کانتی در منشور ورزشکاران مسلمان نجوم ثبت نام کرده است.

در این منشور 10 نکته وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به ایجاد فضاهای بدون الکل از جمله در جشن‌ها، فراهم‌کردن مکان مناسب برای اقامه نماز، غذای حلال و اسکان کارکنان و بازیکنان روزه ‌دار در ماه رمضان اشاره کرد.

یورکشایر کانتی در مجموع چهار اتهام مربوط به رسوایی نژادپرستی را پذیرفته است و براساس حکم هیئت کمیته انضباطی کریکت انگلستان، شش بازیکن سابق یورکشایر ماه گذشته در رابطه با همین پرونده محروم شدند و مایکل وان، کاپیتان سابق تیم ملی کریکت انگلستان در مورد استفاده از الفاظ نژادپرستانه نسبت به عظیم رفیق و سه بازیکن دیگر یورکشایر که آسیایی بودند، تبرئه شدند.

انتهای پیام
captcha