اسلام در ايالت «نيدرزاكسن» آلمان به رسميت شناخته می‌شود
کد خبر: 2598287
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۲

اسلام در ايالت «نيدرزاكسن» آلمان به رسميت شناخته می‌شود

گروه بين‌الملل: دين اسلام در ايالت «نيدرزاكسن» آلمان كه يكی از شانزده ايالت اين كشور است و در شمال غرب آن واقع شده، به رسميت شناخته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی «World Bulletin»، قرارداد مقدماتی به رسميت شناخته شدن اسلام به عنوان يك دين رسمی در ايالت نيدرزاكسن آلمان به امضا رسيد.
نيدرزاكسن بعد از «برمن» و «هامبورگ»، سومين ايالت كشور آلمان است كه اسلام در آن به عنوان يك دين رسمی شناخته می‌شود.
«استفان ويل» (Stephen Weil)، مقام ارشد دولت ايالتی نيدرزاكسن، نمايندگان نهادها و مؤسسات اسلامی اين ايالت را گردهم آورد و با آنان در مورد به رسميت شناخته شدن اسلام به عنوان يك دين رسمی در اين ايالت بحث و گفت‌وگو كرد.
ويل با اشاره به اينكه مسلمانان در نيدرزاكسن، بخش مهمی از جامعه را تشكيل می‌دهند، اعلام كرد: در گذشته بدبينی‌هايی ميان دولت ايالتی و جامعه اسلامی اين ايالت وجود داشت، اما دولت ما تمايل دارد كه احترام خود به مسلمانان را با اين قرارداد، نشان دهد.
اين ديدار با حضور «ييلماز كليك»، رئيس اتحاديه اسلامی نيدرزاكسن و برمن و «آونی آلتينر»، رئيس شورای شهر هانوفر به همراه مقامات سياسی آلمانی برگزار شد.
كيليك در اين نشست كه به امضای قرارداد مقدماتی به رسميت شناخته شدن اسلام از سوی طرفين منتهی شد، اعلام كرد: 30 موضوع وجود دارد كه ما مايليم در مورد آن‌ها گفت‌وگو و توافق نظر كنيم. ما مايل به امضای قراردادی در اين زمينه هستيم كه به الگويی برای ديگر ايالت‌های آلمان نيز تبديل شود.
آلتينر نيز با اشاره به اينكه حدود 7 درصد جمعيت ايالت نيدرزاكسن را مسلمانان تشكيل می‌دهند، گفت: مسلمانان تمايل دارند كه با امضای اين قرارداد از حقوقی كه مسيحيان و يهوديان اين منطقه از آن برخوردار هستند، بهره‌مند شوند.
captcha