شعارهای اسلام‌هراسانه جمهوری‌خواهان؛ علت افزایش حمله به مسلمانان در آمریکا
کد خبر: 3482514
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱
رهبران مسلمان آمریکا عنوان کردند:

شعارهای اسلام‌هراسانه جمهوری‌خواهان؛ علت افزایش حمله به مسلمانان در آمریکا

گروه بین‌الملل: رهبران مسلمان آمریکا اعلام کردند: شعارهای اسلام‌هراسانه «دونالد ترامپ» و دیگر مقامات جمهوری‌خواه آمریکا علت افزایش بی‌سابقه حمله به مسلمانان در سراسر آمریکا است.

انگلیسی/ رهبران مسلمان خواستار عذرخواهی ترامپ به خاطر اظهارات اسلام‌ستیزانه شدند

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «ENewsPF»، نمایندگان شورای روابط اسلامی ـ آمریکایی به همراه دیگر رهبران جامعه مسلمانان آمریکا دیروز، 20 اسفندماه، در یک نشست خبری در واشنگتن دی‌سی گردهم آمدند و از دونالد ترامپ، نامزد پیشتاز حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری، خواستند که به خاطر جدیدترین سخنان اسلام‌ستیزانه خود عذرخواهی کند.

ترامپ چهارشنبه‌شب در گفت‌وگو با خبرگزاری سی‌ ان‌ ان عنوان کرد: «من فکر می‌کنم اسلام از ما متنفر است. یک نفرت باورنکردنی نسبت به همه ما وجود دارد».

نهاد عوض، مدیر اجرایی شورای روابط اسلامی ـ آمریکایی اعلام کرد: شعارهای ضداسلامی ترامپ نشان‌دهنده یک سیستم فکری متعصبانه است که تنها به ایجاد جدایی در کشور و جهان کمک می‌کند.

وی افزود: ترامپ باید از مسلمانانی که در نیروهای مسلح در حال خدمت هستند، از پزشکان مسلمانی که سلامت را به میلیون‌ها آمریکایی هدیه می‌کنند، از مأموران مسلمان اجرای قانون که جوامع ما را امن نگه می‌دارند، از زنان مسلمانی که به خاطر حجابشان هدف قرار می‌گیرند و دانش‌آموزان مسلمانی که به خاطر دینشان در مدرسه مورد اذیت و آزار واقع می‌شوند، عذرخواهی کند.

شورای روابط اسلامی ـ آمریکایی پیشتر نیز اعلام کرد بود که اسلام‌هراسی ترامپ، میلیون‌ها مسلمان بی‌گناه و شهروندان مطیع قانون در جامعه مسلمانان آمریکا را در معرض خطر قرار داده است.

این شورا که بزرگترین سازمان حمایت از حقوق مدنی مسلمانان آمریکا است، اخیراً گزارشی منتشر کرد که از بیش از 70 حمله به مساجد و مؤسسات دینی آمریکا در سال 2015 خبر می‌دهد که نشان‌دهنده بیشترین میزان در 7 سال گذشته بوده است

captcha