بیانیه نخست‎‌وزیر عراق در آستانه عاشورای حسینی
کد خبر: 3841252
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۶

بیانیه نخست‎‌وزیر عراق در آستانه عاشورای حسینی

گروه بین‌الملل ـ عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق، عصر امروز، 18 شهریورماه، با صدور بیانیه‌ای تأکید کرد: مناسبت عاشورا همگان را به ارزش‌های ایثار و فداکاری و مقابله با ظلم و فسار دعوت می‌کند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «السومریه‌نیوز»، در بیانیه نخست‌وزیر عراق آمده؛ «هدف از احیای واقعه جاودان عاشورا، تمسک به سیره اهل بیت‌(ع) و مفاهیم ایثار و فداکاری و پایداری بر اصل و مقابله با ظلم و فساد است».

عادل عبدالمهدی تأکید کرد: «سرزمین عراق افتخار می‌کند که پیکر مطهر شهدای قیام حسینی را در خود جای داده و میلیون‌ها زائر از عراق و کشورهای عربی و اسلامی و کشورهای مختلف جهان در شهر کربلای معلی در این مناسبت گردهم می‌آیند».

وی در ادامه این بیانیه از آمادگی دستگاه‌های امنیتی و نیروهای مسلح در حفظ امنیت و ثبات در راستای خدمت به زائران تمجید کرد و آن‌ها را به هوشیاری و بیداری بیشتر فراخواند.
 
پیروزی بر داعش تجسم قیام حسینی است

«برهم صالح»، رئیس‌جمهور عراق نیز امروز با شرکت در مراسم عزاداری حسینی در مسجد جامع برزنجه اقلیم کردستان گفت: مبارزه عراقی‌ها با تروریسم داعشی و پیروزی بر آن گوشه‌ای از ارزش‌های قیام حسین (ع) را تداعی می‌کند.
بیانیه نخست‎‌وزیر عراق در آستانه عاشورای حسینی
برهم صالح گفت که گروه‌های عراقی اعم از عرب، کُرد، ترکمن، مسلمان، مسیحی، صائبی و ایزدی به نیابت از جهانیان با تروریسم مبارزه کردند و پیروز شدند.
 
وی تأکید کرد: امام حسین (ع) همواره و همیشه ما را به آزادی، نیکی، افزایش آگاهی در مقابل چالش‌های سیاسی و اجتماعی کنونی، پرهیز از خشونت، عشق به وطن و تکمیل برنامه اصلاحی که او آغازگرش بود فرامی‌خواند.
 
انتهای پیام
captcha