دوازدهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کویت فردا آغاز می‌شود + فیلم
کد خبر: 4180446
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۱

دوازدهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کویت فردا آغاز می‌شود + فیلم

دوازدهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کویت از فردا چهارشنبه، هفدهم آبان، با حضور نمایندگانی از کشورهای مختلف اسلامی از جمله سه نماینده جمهوری اسلامی ایران، آغاز می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از الرأی، وزارت اوقاف و امور اسلامی کویت اعلام کرد که دوازدهمین دوره جایزه بین‌المللی کویت ویژه حفظ و تلاوت قرآن کریم، فردا چهارشنبه هشتم نوامبر (هفدهم آبان) با حمایت شیخ نواف الاحمد، امیر کویت آغاز می‌شود.  

سلمان الکندری، سخنگوی وزارت اوقاف گفت که این جایزه که با حضور عبدالرحمن المطیری، وزیر اوقاف و امور اسلامی  آغاز می‌شود تا 15 نوامبر (24 آبان) ادامه خواهد داشت و شرکت‌کنندگانی از 70 کشور مختلف در آن حضور دارند.  

الکندری افزود: این جایزه که 121 حافظ و قاری در آن به رقابت می‌پردازند، با هدف معرفی قرائت قرآن، گسترش روحیه رقابت برای حفظ قرآن کریم و تشویق  نسل جدید به حفظ قرآن برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: مسابقات جوایز در چند شاخه از جمله حفظ کل قرآن کریم با تجوید، روایت‌های ده‌گانه و حفظ کل قرآن برای کودکان برگزار می‌شود.

به گفته الکندری کمیته برگزاری این مسابقات تلاش دارد تا مسابقات را به شیوه‌ای که شایسته کویت و جایگاه آن در جهان اسلام است، برگزار کنند.

امروز سه‌شنبه کنفرانس خبری اعلام آغاز سیزدهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم کویت برگزار شد. رقابت‌های این دوره از فردا 8 نوامبر آغاز می‌شود. سلمان الکندری، سخنگوی وزارت اوقاف و مسئول کمیته برگزاری در این کنفرانس تصریح کرد: توجه زیادی از سوی عالی‌ترین مقامات سیاسی کشور به این مسابقات وجود دارد و شخص امیر کویت اهتمام بسیاری به این مسابقات دارد و این امر جایگاه والایی به این دوره از مسابقات در سطح جهان می‌بخشد.

به گفته او این دوره از مسابقات از نظر تعداد دولت‌های شرکت‌کننده در مسابقات، ممتاز است و برخی از کشورها برای نخستین بار در این دوره از مسابقات حاضر شده‌اند و این امر معیار خوبی است که حاکی از توسعه و ارتقای جایگاه این مسابقات در سطح جهان است.

سخنگوی وزارت اوقاف افزود: علاوه بر این کارگاه‌ها، سخنرانی‌ها و دوره‌های علمی ویژه‌ای نیز در کنار رقابت‌های قرآنی برگزار می‌شود. الکندری تأکید کرد: این دوره از مسابقات بین‌المللی قرآن کویت همچنین از نظر حضور شخصیت‌های برجسته قرآنی، مؤسسات و نهادهای قرآنی در سطح جهانی نیز ممتاز است.

از جمهوری اسلامی ایران نیز امین عبدی در رشته قرائت تحقیق، میلاد عاشقی در رشته حفظ کل بزرگسالان و ابوالفضل میرابی، در رشته حفظ کل قرآن خردسالان سه نماینده کشورمان در این رویداد بین‌المللی هستند که بامداد امروز سه‌شنبه ۱۶ آبان ماه به کویت اعزام شدند.

انتهای پیام
captcha