تأکید بر حمایت از ملت فلسطین در افتتاحیه مسابقات بین‌المللی قرآن کویت + عکس
کد خبر: 4180739
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۶

تأکید بر حمایت از ملت فلسطین در افتتاحیه مسابقات بین‌المللی قرآن کویت + عکس

عبدالرحمن المطیری، وزیر اطلاع‌رسانی، اوقاف و امور اسلامی، در سخنرانی افتتاحیه دوازدهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم کویت، ضمن تأکید بر اهتمام حاکمان کویت به قرآن کریم، بر لزوم حمایت مسلمانان از مردم فلسطین تأکید کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از الرأی، مراسم افتتاحیه سیزدهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم کویت با حضور عبدالرحمن المطیری، وزیر اطلاع‌رسانی، اوقاف و امور اسلامی کویت برگزار شد. وی در سخنرانی افتتاحیه این مراسم بر اهتمام حاکمان کویت به حوزه قرآن کریم، تسهیل قرائت و تلاوت آن، تکریم اهل قرآن و گسترش ارزش‌ها و معارف آن در کنار آموزش این احکام تأکید کرد.

المطیری در سخنرانی خود در مراسم افتتاحیه دوازدهمین دوره مسابقات بین‌المللی کویت ویژه حفظ قرآن کریم، تلاوت و تجوید آن، گفت: این افتخار را دارم که به نمایندگی از شیخ نواف الاحمد الجابر الصباح، امیر کشور در این مراسم حضور یابم و آرزوی وی را برای موفقیت و پیشرفت شما در راه خدمت و عمل به کتاب خداوند به شما ابلاغ کنم.

وی افزود: امروز جایزه بین‌المللی قرآن کریم کویت به یک افتخار بزرگ، یک نقطه عطف فرهنگی، یک دستاورد جهانی و نشانه جایگاه برجسته قرآن در نزد کویت و حاکمان آن بدل شده است.

المطیری خاطرنشان کرد: اگر امروز در مراسم افتتاحیه جایزه بین‌المللی قرآن کریم کویت گرد هم آییم، هرگز کشور مبارک، سرزمین مقدس و معراج گاه خاتم پیامبران را فراموش نمی‌کنیم. آنچه بر سر برادران و خواهران ایمانی و دینی ما در غزه و فلسطین، حادثه‌ای عظیم دردناک است. این جنایت و کشتار خونین به حدی رسیده که زبان از توصیف آن باز می‌ماند.

وی تأکید کرد: موضوع قدس شریف تنها مسئله فلسطینی‌ها نیست و دولت و ملت کویت همواره در کنار ملت برادر فلسطین ایستاده و از آنها حمایت کرده است. ما از خداوند متعال می‌خواهیم که از برادران ما در فلسطین حمایت کند و انتقام خون آنها را بگیرد و رنج آنها را با سرکوب دشمنانشان تسکین دهد.

المطیری در پایان سخنان خود از تمام مسئولان و عوامل برگزارکننده این دوره از مسابقات تقدیر و تشکر کرد.

دوازدهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کویت از امروز چهارشنبه، هفدهم آبان، با حضور نمایندگانی از کشورهای مختلف اسلامی از جمله سه نماینده جمهوری اسلامی ایران، آغاز به کار کرد. امین عبدی در رشته قرائت تحقیق، میلاد عاشقی در رشته حفظ کل بزرگسالان و ابوالفضل میرابی، در رشته حفظ کل قرآن خردسالان سه نماینده کشورمان در این رویداد بین‌المللی هستند که بامداد سه‌شنبه ۱۶ آبان ماه به کویت اعزام شدند.

انتهای پیام
captcha