60 گفتمان دینی در مدارس خرم‌آباد برگزار می‌شود
کد خبر: 1316351
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۶
ویژه محرم؛

60 گفتمان دینی در مدارس خرم‌آباد برگزار می‌شود

گروه اندیشه: رئیس هیئت مدیره مؤسسه خیریه باب‌الحوائج(ع) خرم‌آباد از برگزاری 60 گفتمان دینی ویژه محرم در مدارس خرم‌آباد خبر داد.

رسول پاکدل، رئیس هیئت مدیره مؤسسه خیریه باب‌الحوائج(ع) خرم‌آباد در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، از برگزاری 60 گفتمان دینی ویژه محرم در مدارس خرم‌آباد خبر داد و گفت: این گفتمان‌های دینی با همکاری مؤسسه خیریه باب‌الحوائج(ع) خرم‌آباد و هیئت محبین امام حسن‌ مجتبی(ع) و اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان لرستان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از مجموع این 60 گفتمان دینی، 40 گفتمان آن با همکاری اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی و 20 گفتمان آن نیز با همکاری هیئت محبین امام حسن‌مجتبی(ع) برگزار می‌شود، افزود: در این گفتمان‌های دینی دانش‌آموزان با فلسفه قیام امام حسین(ع) آشنا می‌شوند.

رسول پاکدل در بخشی از سخنانش پیرامون فلسفه قیام عاشورا با بیان اینکه برپایی مراسم عزاداری مصداق مودت به اهل بیت(ع) و تعظیم شعائر الهی است که ریشه در سیره امامان معصوم (ع) دارد، گفت: یکی از مهم‌ترین تأکیدات سوگواری ایام شهادت امام حسین (ع) است که همواره مورد توجه بوده است، چنان که در بسیاری از روایات آمده که حضرت سجاد(ع) و امامان پس از ایشان اهتمام ویژه‌ای به این مهم داشتند، تا از رهگذر آن پیام نهضت حسینی به تاریخ منتقل شود.

وی افزود: از آنجایی که روضه‌های خانگی در مناطق حاشیه‌نشین خرم‌آباد در ماه محرم و صفر برگزار می‌شود و احتمال سوء استفاده از احساسات مذهبی و بدعت‌گذاری در دین از جمله آسیب‌هایی است که به جلسات مذهبی زنانه نسبت داده می‌شود.

رئیس هیئت مدیره موسسه خیریه باب‌الحواج(ع) خرم‌آباد یادآور شد: متاسفانه بعضی از مداحان و سخنرانان به دلیل ناآگاهی‌های علمی و دینی اقدام به سخنرانی در روضه‌های خانگی می‌کنند که نگاه سنتی، کم‌سوادی و مطالعه کم، از آفت‌ها و آسیب‌های آموزه‌های این جلسات است که در عدم توفیق در رساندن پیام اصلی به مخاطب جلسات نمود پیدا می‌کند.

 

captcha