اقامه نماز ظهر عاشورا لبیک گویی به احیای فرهنگ نماز است
کد خبر: 1317397
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۰
حجت الاسلام تقی زاده:

اقامه نماز ظهر عاشورا لبیک گویی به احیای فرهنگ نماز است

گروه اجتماعی: رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی اظهار کرد: اقامه نماز ظهر عاشورا به صورت یکپارچه و در سراسر کشور در راستای لبیک گویی به مهمترین پیام نهضت عاشورا یعنی احیای فرهنگ نماز است.


به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام حسین تقی زاده، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی  استان، شامگاه گذشته، 21 آبان ماه در گفتگو با خبرنگاران گفت: نماز ظهر عاشورا به تأسی از سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) و با یاد نماز ظهر عاشورای آن حضرت همزمان در سراسر استان اقامه خواهد شد.



وی ادامه داد: نماز ظهر عاشورای تبریز در میدان ساعت و به امامت نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز حضرت آیت الله مجتهد شبستری اقامه خواهد شد.



رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان از آمادگی کامل جهت برگزاری هرچه باشکوه تر نماز ظهر عاشورا با اهتمام ستاد مشترک برگزاری مناسبتهای مذهبی استان خبر داد و افزود: مردم همیشه در صحنه تبریز، با شرکت در این نماز باشکوه و معنوی، عبودیت، خلوص و خضوع در برابر خالق هستی را به نمایش گذاشته و ارادت قلبی خود را به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به جهانیان اثبات خواهند نمود.



حجت الاسلام تقی زاده خاطرنشان کرد: اقامه نماز ظهر عاشورا به صورت یکپارچه و در سراسر کشور در راستای لبیک گویی به مهمترین پیام نهضت عاشورا یعنی احیای فرهنگ نماز است.



وی یکی دیگر از مهمترین پیام های عاشورا را احیای سنت پیامبر مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) خواند و ادامه داد: دفاع از حریم پاک نبوت و امامت و احیای دو اصل مهم اسلامی، امر به معروف و نهی از منکر، و نفی و مبارزه با حاکمیت حاکمان ظلم و جور و مفسدین به عنوان غاصبان منصب امامت و رهبری مسلمین از دیگر پیام های نهضت عاشورای اباعبدالله الحسین(ع) بود.



رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی شعار عزت مداری «هیهات منا الذلّه» را از دیگر پیامهای مهم حضرت سیدالشهداء عنوان کرد و تاکید کرد: شایسته است همه مسلمین به تأسی از سالار شهیدان در جهت حفظ عزّت اسلام و مسلمین و اعتلای فرهنگ قرآن و استقلال و آزادی در گوشه و کنار جهان تلاش کنند.



حجت الاسلام تقی زاده از عبرت های این نهضت عظیم نیز نام برد و افزود: از مهمترین عبرت های نهضت عاشورا می توان به خواری و ذلت ظالم اشاره کرد که هیچکدام به اهداف شوم و پلید خود نرسیدند و امروز لازم است برای جلوگیری از تکرار عاشورا، عموم اقشار مسلمین بویژه خواص، بیداری و آمادگی خود در برابر یزیدیان زمان را حفظ کنند و دنیا نیز بداند که در صورت تکرار ظلم بر مسلمین، به عاقبت ذلت بار غاصبین مقام امامت و ولایت و قاتلان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) گرفتار خواهند شد.



وی ادامه داد: همانطور که عده ای غافل و دنیا طلب و به ظاهر مسلمان برای غصب خلافت و حکومت مسلمین مسئله غدیر و رهبری و ولایت بعد از پیامبر اسلام را نفی کرده و با توسل به ظلم و ترفندهای شیطانی، حکومت مسلمین را غصب کردند، با گذشت کمتر از پنجاه سال از رحلت رسول گرامی اسلام با تسلیم در برابر هوی و هوس و با بی بصیرتی و دنیاطلبی، فرزند دلبند پیامبر مکرم اسلام و عزیزترین فرد روی زمین را با شقاوت هرچه تمام تر و در صحرای کربلا به شهادت رساندند.



رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان، حضور باشکوه اقشار مختلف مردم در نماز ظهر عاشورا را نمادی از حضور در صحنه انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: بی بصیرتی برخی از مردم در عاشورای سال 61 برای همه مسلمین درس عبرت بزرگی است که لازم است هر لحظه هوشیار و آگاه در صحنه حاضر باشیم و با پیروی از خط ولایت و شناخت صحیح دشمنان، از ارزش ها و آرمانهای اسلامی به موقع حمایت کرده و اجازه ندهیم دشمنان قسم خورده ایران اسلامی جرأت اهانت و تحقیر ملت ایران داشته باشند.

captcha