پرهیز از اغراق و خرافه‌پراکنی در بیان واقعیت‌های قیام امام حسین(ع)
کد خبر: 1318592
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۵
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار تأکید کرد:

پرهیز از اغراق و خرافه‌پراکنی در بیان واقعیت‌های قیام امام حسین(ع)

گروه اجتماعی: ‌وقایع نهضت عاشورا باید برای مردم بازگو شود و از پرداختن به مسائل اغراق‌آمیز و خرافاتی در این واقعه پرهیز کرد.


حجت‌الاسلام جلیل مختاری‌نیا، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی امام حسین(ع)، اظهار کرد: آن حضرت اسوه تقوا، پرهیزگاری و آزادگی بودند.



وی با اشاره به اینکه هدف امام حسین(ع) بقای دین اسلام بود، افزود: آن‌ حضرت در راستای تبلیغ و ترویج دین اسلام دست به چنین نهضت عظیمی زدند.



حجت‌الاسلام مختاری‌نیا با بیان اینکه ماندگاری دین اسلام به در کربلا ماندن بود، عنوان کرد: به فرموده خود امام حسین(ع)، ایشان برای اصلاح دین جدش و امر به معروف و نهی از منکر قیام کردند.



وی با اشاره به اینکه امام حسین و امام حسن(ع) در دامان پیامبر گرامی اسلام(ص) پرورش یافته‌اند، اعلام کرد: رسول اکرم(ص) در روایتی فرمودند: «امام حسن و امام حسین(ع) سرور جوانان اهل بهشت هستند».



رئیس تبلیغات‌ اسلامی شهرستان بیجار با عنوان اینکه امام حسین(ع) هدف خدایی داشت، بیان کرد: پیامبر گرامی(ص) پویایی مکتب اسلام را در دستان امام حسین(ع) می‌دانستند.



آزادی‌خواهان عالم قیام‌های آزادی‌خواهانه خود را به تأسی از قیام امام حسین(ع) می‌دانند



وی در ادامه با اشاره به اینکه آزادی‌خواهان عالم قیام‌های آزادی‌خواهانه خود را به تأسی از قیام امام حسین(ع) عنوان می‌کنند، ذکر کرد: ‌گاندی، رهبر فقید هند و ‌سید‌حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان همواره در صحبت‌هایشان امام حسین(ع) را الگوی مقاومت در برابر کشورهای ظالم عنوان کرده‌اند.



حجت‌الاسلام مختاری‌نیا همچنین با عنوان اینکه انقلاب اسلامی ما نیز برگرفته از مکتب عاشورا و قیام امام حسین(ع) بود، تصریح کرد: جوانان ما در هشت سال دفاع مقدس با تأسی از قیام امام حسین(ع)، در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل در مقابل دشمنان ایستادگی کردند و پیروز شدند.



وی با اشاره به درس‌هایی که پیام عاشورا برای آزادی‌خواهان جهان به ارمغان آورد، ادامه داد: پیام آزادی‌خواهی، تسلیم نشدن در مقابل ظالمان، حق‌گویی، شجاعت و ایثارخواهی از درس‌ها و پیام‌های عاشورا هستند.



رئیس تبلیغات‌ اسلامی شهرستان بیجار با تأکید بر لزوم الگوپذیری خانواده‌ها از درس‌های نهضت عاشورا، عنوان کرد: اگر خانواده‌ها از پیام‌های عاشورا درس بگیرند و آنها را الگو و سرمشق خود قرار دهند بسیاری از مشکلات امروزی از بین می‌رود.



حضرت زینب(س) انتقال‌دهنده پیام عاشورا بودند



وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اهمیت نقش مداحان و سخنرانان عزاداری‌ها در آگاه سازی مردم، گفت: باید وقایع نهضت عاشورا برای مردم بازگو شود و از پرداختن به مسائل اغراق‌آمیز و خرافاتی پرهیز کرد.



حجت‌الاسلام مختاری‌نیا اضافه کرد: مداحان و ذاکران به جای پرداختن به شعرهای نابجا و غلوآمیز از مقتل‌هایی که در حال حاضر میان منابع ما وجود دارد استفاده کنند تا آگاهی‌بخشی به‌نحو درست و صحیحی میان جوانان صورت گیرد.



وی در پایان با اشاره به اینکه حضرت زینب(س) انتقال‌دهنده پیام عاشورا بودند، یادآور شد: ماندگاری این قیام با حضرت زینب(س) بود زیرا اگر ایشان نبودند کربلا در کربلا می‌ماند و امروز سخنی از آن به‌میان نمی‌آمد.

captcha