امر به معروف و نهی از منکر اساس حکومت اسلامی است
کد خبر: 1323625
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۲ - ۰۶:۳۴

امر به معروف و نهی از منکر اساس حکومت اسلامی است

گروه اجتماعی: فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه منوجان گفت: قوام و اساس حکومت اسلامی به امر به معروف و نهی از منکر وابسته است و نباید در جامعه اسلامی ما فراموش شود و وظیفه همگانی برای اصلاح امور باشد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، حسن بیت‌الهی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه منوجان دیروز دوشنبه، 4 آذر در همایش امر به معروف و نهی از منکر این شهرستان گفت: امر به معروف و نهی از منکر در دین ما جایگاه والایی دارد و همچنین در حکومت اسلامی برای آن مراتب ویژه‌ای قائل شده‌اند.



وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر یکی از واجبات دین ما است، همان طوری که نماز، روزه و جهاد واجب شده است.



فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه منوجان تصریح کرد: یک هزار و 400 سال از حکومت اسلامی می‌گذرد، در دوره پنج ساله حکومت حضرت علی(ع) تنها حکو‌متی بود که به‌طور کامل در آن امر به معروف و نهی از منکر حاکم و جامعه اسلامی همراه با اجرای عدالت بود.



وی خاطرنشان کرد: در اصل هشت قانون اساسی ما درباره امر به معروف و نهی از منکر آمده که وظیفه‌ای همگانی است.



بیت‌اللهی بیان کرد: ما باید در اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر از روش‌های ایجابی که وظیفه‌ اجرای آن با مردم است و روش سلبی که بر عهده‌ قانون است، استفاده کنیم.



فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه منوجان عنوان کرد: قوام و اساس حکومت اسلامی به امر به معروف و نهی از منکر وابسته است و نباید در جامعه اسلامی ما فراموش شود و وظیفه همگانی برای اصلاح امور باشد.



وی ادامه داد: ما نباید روش ایجابی را فراموش کنیم و فقط به‌دنبال روش سلبی باشیم که نتیجه معکوس می‌شود.



بیت‌اللهی بیان کرد: در هر روستایی که پایگاه مقاومت بسیج وجود دارد، فرمانده پایگاه‌، معتمدان، اعضای شورا و... منکرات را شناسایی و اولویت‌بندی کنند و دلا‌یل آن را بررسی و بیان کنند.



فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه منوجان متذکر شد: ما باید بهترین شیوه برخورد را در امر به معرف و نهی از منکر یاد گرفته و اجرا کنیم، بسیاری از معضلات و مشکلات وجود دارد که اگر دست به دست هم دهیم قابل رفع شدن است و در جامعه بازخورد خوبی دارد.

captcha