امت اسلام برای دوری از فتنه ها نیازمند تامل و تدبر در صحیفه سجادیه است
کد خبر: 1324893
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۶
ناصر ابوشریف:

امت اسلام برای دوری از فتنه ها نیازمند تامل و تدبر در صحیفه سجادیه است

گروه اندیشه: نماینده جنبش اسلامی فلسطین در ایران گفت: امروز با توجه به شرایط کشورهای عربی و فتنه ها و ظلم هایی که در این منطقه علیه مردم شیعه و سنی برای دوری از این فتنه ها به شدت نیازمند صحیفه سجادیه هستیم تا از این سراشیبی سقوط و از این عقب گردها نجات پیدا کنیم.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) شعبه هرمزگان، ناصر ابوشریف، نماینده جنبش اسلامی فلسطین در ایران پیش از ظهر امروز در کنگره بین المللی امام سجاد(ع) که در سالن اجتماعات شرکت ملی گاز دربندرعباس درحال برگزاری است، اظهار کرد: امام حسین(ع) در زمانی قیام کردند که در زمان بنی امیه سفیهان و افراد کم خرد برامور مردم مسلط شدند  و به خاطر همین امت اسلامی در حالت  و سقوط اخلاقی قرار گرفتند. 

وی با اشاره به نقش عبادت در رشد فکری انسان، دو القاب سجاد و زین العابدین را از القاب خاص علی بن الحسین(ع) برشمرد و افزود: از امام مالک سوال شد چرا امام سجاد(ع) به واژه زین العابدین ملقب گردید گفت: عنوان این لقب به خاطر کثرت بندگی و عبادت ایشان است.

 نماینده جنبش اسلامی فلسطین در ایران گفت: لقب زین العادبدین به امام سجاد(ع) نیز  به معنای زینت و جمال و افتخار تمام عابدان است و لقب سجاد نیز به خاطر زیادی حالت سجود ایشان است.

ابوشریف با اشاره به احادیث نبوی در این خصوص بیان کرد: دعا مغز عبادت است و نزدیک ترین حالت بنده به خدا در حالت نیز سجده است.

وی با اشاره به نقش دعاهای امام سجاد(ع) تصریح کرد: در هیچ زمانی شخصیتی پیدا نمی کنیم که این مقدار از حجم دعا به ما رسیده باشد و این اساسا حالت منقط انسانی چون امام سجاد(ع) است.

نماینده جنبش اسلامی فلسطین در ایران ادامه داد: عبادت به معنای زاد و توشه گیری است و در خصوص قیام امام حسین(ع) نیز این میزان علاقه امام به عبادت خداوند را همه شنیده ایم و همه می دانیم که دوری جامعه آن روز از عبادات و دوری از خدا بود که امام حسین(ع) به خاطر آن قیام کردند در واقع در زمان بنی امیه سفیهان و افراد کم خرد برامور مردم مسلط شدند و به خاطر جامعه آن روز در مسیر سقوط اخلاقی قرار گرفت.

ابوشریف اظهار کرد:امروز با توجه به گرایش به جنبه های مادی و شرایط کشورهای عربی و فتنه ها و ظلم هایی که در این منطقه علیه مردم شیعه و سنی می شود، به شدت نیازمند صحیفه سجادیه  هستیم تا از این سراشیبی سقوط و عقب گرد نجات پیدا کنیم .

وی اضافه کرد: تمام تلاش امام سجاد(ع) نیز در مسیر نبوت و محقق کردن اهداف نبوی صورت گرفت و در این راه جز توجه بیشتر به عبادات و بندگی میسر نمی شد بنابریان هرچه فتنه ها در امت اسلام بیشتر می شود برای نجات و دوری از این فتنه ها نیاز ما به عبادت وبندگی خدا نیز بیشتر می شود.

نماینده جنبش اسلامی فلسطین در ایران با تاکید برتامل و تدبر در صحیفه سجادیه  امام سجاد(ع) به عنوان راه نجات بخش گفت: متاسفانه امروز مسلمانان با تبلیغات اجانب که مظهر عقب ماندگی امت ها شده اند باید از این کتاب در تعاملات خود و سایر ملت ها در صحنه های مختلف استفاده کنیم.

ابوشریف گفت: در صحیفه سجادیه مظاهری همچون عبادت ذکر شده است از انواع نمازها و دعاها و روزه ها که در این کتاب ارزشمند بحث روزه بیشتر مورد توجه است و به سه مرحله روزه روزه داران عادی،روزه خواص و روزه خواص خواص تقسیم بندی شده است.

وی در ادامه سخنان خود ضمن قرائت دعای 44 صحیفه سجادیه اظهار کرد:  در این دعاها امام سجاد(ع) سخن از عبادت و تمرکز خاص امام به مسئله عبادت خداوند است.

نماینده جنبش اسلامی فلسطین در ایران بااشاره به اینکه سلوک در مسیر پیامبراکرم(ص) کار ساده و راحتی نیست،  افزود: امام سجاد(ع) زمانی که در کتاب صحیفه از روزه سخن گفته اند کلام ایشان به جنبه های عرفانی روزه است یا زمانی که از نماز سخن گفته اند نماز را از جنبه های عرفانی آن مدنظر قرار داده اند.

ابوشریف در پایان با تاکید بربرگزاری چنین کنگره هایی با محوریت معرفت ائمه اطهار(ع) گفت: برگزاری این جلسات اگر با این نگاه دنبال شود زمینه ساز شناخت بیشتر از ابعاد مختلف زندگی ائمه و ایجاد وحدت اسلامی در بین شیعه و سنی خواهد بود.

captcha