هیئت فتوای اهل تسنن عراق انفجارهای انتحاری را محکوم کرد
کد خبر: 1341382
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۱

هیئت فتوای اهل تسنن عراق انفجارهای انتحاری را محکوم کرد

گروه بین‌الملل: رئیس هیئت فتوای اهل تسنن عراق با محکومیت انفجارها و عملیات‌های انتحاری در این کشور، از علمای دینی مقابله با فتواهایی که این عملیات‌ها را جایز می‌داند، خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روزنامه بین‌المللی «الزمان»، مهدی الصمیدعی، رئیس هیئت فتوای اهل تسنن عراق از علمای دینی، مقابله با فتواهایی که هدف‌ قرارگرفتن مسلمانان در عملیات‌های انتحاری را مباح می‌داند، خواستار شد.
مهدی الصمیدعی تأکید کرد: عملیات‌های انتحاری به شکل عجیبی تغییر کرده است، بنابراین باید با این عملیات‌ها مبارزه کرد. کشتن انسان‌ها جنایتی بزرگ است و خداوند عاملان آن را به جهنم وعده داده است.
الصمیدعی تصریح کرد: مسلمان باید فرق بین کسی که خودش را برای انجام عملیات انتحاری بین مسلمانان پرتاب می‌کند و مسلمانی که در راه رضای خدا با هجومی که فساد مسلمانان را می‌خواهد، مبارزه می‌کند، بداند.
وی خاطرنشان کرد: بر علمای دین واجب است که مسلمانان را به مبارزه با عملیات‌های انتحاری دعوت کنند، زیرا کشتن برادر مسلمان جایز نیست و خون، مال و آبروی وی حرمت دارد.
یادآور می‌شود، در حادثه تروریستی روز جمعه، 22 آذر، در «بعقوبه» عراق 15 تن از هموطنانمان به شهادت رسیدند و 4 تن مجروح شدند. در این حادثه تروریستی 3 عراقی نیز جان باختند.
کمیته‌ای به دستور نوری مالکی، نخست‌وزیر عراق، برای بررسی این حادثه تروریستی تشکیل شد و سفیر ایران در عراق نیز از این منطقه بازدید کرد.
تروریست‌ها بنای انفجار در 4 اتومبیل را داشتند که در حمله به دو خودرو ناکام ماندند و 22 سرنشین آنها نجات یافتند.

captcha