توهین به مقدسات شیعه و سنی خلاف شرع و قانون است
کد خبر: 1344284
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۸
امام جمعه بندرلنگه:

توهین به مقدسات شیعه و سنی خلاف شرع و قانون است

گروه سیاسی: هرکس از شیعه و اهل سنت دم از اختلاف بزند و به مقدسات یکدیگر توهین کند، خلاف شرع و قانون عمل کرده است.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از هرمزگان، حجت‌الاسلام سیدمحمدجواد رکنی، امام جمعه بندرلنگه ظهر امروز، 27 در کارگاه شناخت و مقابله با تفکرات افراطی‌های تکفیری در جمع علما و ائمه جمعه و جماعت این شهرستان گفت: هرکس از شیعه و اهل سنت دم از اختلاف بزند و به مقدسات یکدیگر توهین کند، خلاف شرع و قانون عمل کرده است.



وی با بیان اینکه اندیشه‌های مردم مختلف است اما شیعه و اهل سنت مشترکات زیادی دارند، افزود: همه سلفی‌های تکفیری کسانی را که با فکر آن‌ها هم عقیده نیستند، می‌کشند که شامل شیعه و سنی محب اهل بیت(ع) می‌شود.



دور هم جمع شدن علمای شیعه و سنی یک نوع رحمت است



امام جمعه بندرلنگه با تأکید براینکه اسلام دستور داده که تفرقه وجود نداشته باشد، گفت: وظیفه علما دراین برهه بسیار حساس و سنگین است. زیرا همین دور هم جمع شدن علمای شیعه و سنی یک نوع رحمت و وحدت است و این همایش‌ها و گردهمایی‌ها برای دور هم جمع شدن باید زیاد شود.



رکنی افزود: برخی شبکه‌های ماهواره‌ای در لباس روحانیان شیعه به اهل سنت توهین می‌کنند، اینها همه از یک جا سرچشمه می‌گیرند و همه برنامه‌ریزی شده و به‌دنبال اختلاف‌افکنی هستند.



وی در پایان خاطرنشان کرد: آنچه امروز در سوریه می‌گذرد، ریختن خون مسلمان توسط مسلمان است و این از حربه‌هایی است که دشمنان اسلام با ترفندها و شکل‌های متفاوت از دشمنی خود با اسلام به‌کار گرفته‌اند.



یادآور می‌شود، کارگاه شناخت و مقابله با تفکرات افراطی‌های تکفیری با حضور علما، فضلا، اندیشمندان و ائمه جمعه و جماعت بندرلنگه به‌همت دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان هرمزگان با همکاری سپاه ناحیه بندرلنگه برگزار شد.

captcha