وزارت اوقاف حماس توهین صهیونیست‌ها به قرآن را محکوم کرد
کد خبر: 1345543
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۱

وزارت اوقاف حماس توهین صهیونیست‌ها به قرآن را محکوم کرد

گروه بین‌الملل: وزیر اوقاف و امور دینی دولت قانونی و مردمی حماس، توهین هواداران تیم فوتبال صهیونیست در سرزمین‌های اشغالی به ساحت قرآن کریم را محکوم و تأکید کرد: این اقدام بیانگر نقض آشکار احترام به ادیان است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «اخبار مصر»، اسماعیل رضوان در این باره گفت: پاره‌کردن مصحف شریف توسط هواداران یک تیم باشگاهی صهیونیست، تجاوزی بزرگ و بیانگر نقض آشکار احترام به ادیان است.

وزیر اوقاف و امور دینی حماس در ادامه با بیان این که این اقدام موهن حرکتی بی‌سابقه و جنایتی غیر قابل قبول است، نسبت به پیامدها و خطرات آن هشدار داد.

وی با تأکید بر ضرورت احترام به اصول و ارزش‌های اسلامی و دینی و حمایت از حقوق پیروان ادیان و آزادی عبادی، از همه مسلمانان در بخش‌های مختلف جهان خواست که در هیچ شرایطی اجازه ندهند که صهیونیست‌ها به کتاب خدا اهانت کنند.

بنا بر این گزارش، فعالان فلسطینی ساکن سرزمین‌های اشغالی سال 1948، نسخه‌ای از قرآن کریم را یافتند که هواداران تیم فوتبال «بیتار القدس» در پی مسابقه تیم آنان با تیم اتحادیه شهر اشغالی «سخنین» پاره کرده بودند.

این مسابقه، سه‌شنبه هفته گذشته (26 آذرماه) در شهر اشغالی سخنین برگزار شد و در جریان این مسابقه، طرفدران تیم «بیتار» قدس ضمن سردادن شعارهایی ضداسلامی و موهن به پیامبر(ص)، نسخه‌هایی از قرآن کریم را پاره کردند.

هواداران تیم فوتبال بیتار به نژادپرستی و تنفر نسبت به عرب‌ها معروف هستند و آنان در حین برگزاری مسابقات فوتبال شعارهایی علیه ساکنان عرب اراضی اشغالی سر داده و خواستار اخراج آنان از سرزمینشان هستند.

captcha