رونق اقتصادی با گسترش فرهنگ وقف محقق می‌شود
کد خبر: 1351278
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۰
عبدکوند:

رونق اقتصادی با گسترش فرهنگ وقف محقق می‌شود

خبرنگاران افتخاری/ مرتضی نظری‌افلاک: فرماندار شهرستان اسدآباد گفت: وقف عملی خیرخواهانه است که با گسترش آن می‌توان در راستای رونق اقتصادی و اقشار آسیب‌پذیر گام برداشت.


به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از ستاد خبری هفته وقف اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان همدان، حمزه عبدکوند، فرماندار شهرستان اسدآباد با بیان اینکه وقف در اسلام جایگاه رفیع و بالای دارد، گفت: وقف در کلام وحی و آموزه‌های دینی به کرات مورد تأکید و سفارش قرار گرفته است.



وی با بیان اینکه وقف به عنوان عملی خیرخواهانه موجب ترویج عدالت در جامعه می‌شود، بیان کرد: با گسترش فرهنگ وقف می‌توان در راستای رونق اقتصادی و اقشار آسیب‌پذیر گام برداشت.



فرماندار شهرستان اسدآباد با بیان اینکه وقف در جامعه و در کشور مظلوم واقع شده است، عنوان کرد: بازنگری، نظارت و ساماندهی موقوفات از ضروریات است.



عبدکوند با بیان اینکه امیدواریم با فرهنگ‌سازی افراد خیر با ایجاد وقف‌های جدید موجب رونق وقف در جامعه شوند، افزود: اگر این مهم شکل گیرد به نفع همه مردم و کشور است.



وی با بیان اینکه باید با عزمی همگانی در راه وقف قدم برداریم، اظهار کرد: شهرستان اسدآباد از نظر موقوفات رتبه چهارم را در استان همدان دارد.



فرماندار شهرستان اسدآباد با بیان اینکه شهرستان اسدآباد به لحاظ بقاع متبرکه و امامزادگان رتبه آخر را در استان همدان دارد، ادامه داد: مقرر شده با همکاری و هم‌افزایی علما امامزادگان شهرستان اسدآباد را احیا کنیم و مردم را به سمت امامزادگان هدایت کنیم.

captcha