حفظ خط قرمزهای مذاهب، اتحاد را تحکیم می‌کند
کد خبر: 1361010
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۷
عالم اهل سنت:

حفظ خط قرمزهای مذاهب، اتحاد را تحکیم می‌کند

گروه اندیشه: هفته وحدت شاخص و بهانه خوبی برای همدلی و یکپارچگی امت اسلام است در همین زمینه اگر خط قرمزهای مذاهب حفظ شود و به مقدسات یکدیگر توهین نشود، اتحاد موجود تحکیم شده و هرگز از بین نمی‌رود.

عبدالباسط حسن‌زهی، کارشناس علوم قرآنی شهرستان سراوان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان و بلوچستان، در رابطه با لزوم حفظ وحدت گفت: از منظر قرآن و سیره پیامبر(ص) و صحابه، برقراری وحدت در جامعه اسلامی از جایگاه بسیار بالایی برخوردار است و یکی از وظایف حاکمان اسلامی ایجاد وحدت و انسجام بین مسلمانان است.

وی بیان کرد: از منظر قرآن و روایات، وحدت امر واجبی معرفی شده است، زیرا منافع زیادی در حفظ اتحاد جامعه اسلامی نهفته است، اگر مسلمانان اتحاد و انسجام داشته باشند، زمینه‌های پیشرفت در کشور فراهم می‌شود.

این عالم اهل سنت افزود: در هر کجا امت اسلام بیدار بوده و متحد شده هر قدر هم استکبار قدرت شیطانی خود را به کار برده اما موفق نشده به مقاصد شوم خود برسد که نمونه‌اش ملت ایران است.

سست شدن ریشه محبت بین شیعه و سنی هدف دشمن است

حسن‌زهی عنوان کرد: دشمن دارد از هر طرف به هر بهانه، ریشه محبتی را که بین شیعه و سنی است، سست کند ولی اگر خط قرمزهای مذاهب حفظ شود و به مقدسات یکدیگر توهین نکنند این اتحاد تحکیم شده و هرگز از بین نمی‌رود.

وی هفته وحدت را شاخص و بهانه خوبی برای همدلی و یکپارچگی امت اسلام در همه کشورها عنوان کرد و افزود: حضرت امام خمینی(ره) در طول دوران زندگی خود از تفرقه امت اسلام رنج می‌برد و حتی در جایی فرمودند: اگر دولت‌ها و امت اسلامی متحد می‌شدند و هر کدام یک سطل آب روی اسرائیل می‌ریختند این رژیم صهیونیستی را آب می‌برد.

کارشناس علوم قرآنی سراوان در پایان اظهار کرد: خداوند ما را دعوت به اتفاق و اتحاد می‌کند و امروز ما این اتحاد و یکدلی را که دشمن در پی تضعیف آن است، با برگزاری مراسم جشن و جلسات و نشست‌های مشترک تثبیت کرده‌ایم.

captcha