ترویج سبک زندگی اسلامی؛ سلاح مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان
کد خبر: 1375808
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۴

ترویج سبک زندگی اسلامی؛ سلاح مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان

گروه اجتماعی: مسئول نمایندگی ولی‌ فقیه در سپاه بیت‌المقدس با اشاره به برخی ناهنجاری‌ها و بدحجابی در جامعه، گفت: ترویج سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی مهم‌ترین سلاح مقابله با تفکر و تهاجم فرهنگی دشمنان است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، حجت‌الاسلام محسن حیدریان، مسئول نمایندگی ولی‌ فقیه در سپاه بیت‌المقدس کردستان امروز، 27 بهمن در افتتاحیه طرح مشکات با موضوع حجاب و عفاف ویژه فرهنگیان در سنندج، اظهار کرد: خداوند تبارک و تعالی سه هدف مهم از خلقت انسان داشته است.
وی با بیان اینکه عبادت خالق هستی و جانشینی از مهم‌ترین اهداف خداوند در خلق انسان بر اساس آیات و احادیث قرآن است، افزود: خداوند متعال مرگ و حیات را برای انسان‌ها مقرر کرد تا آن‌ها را بیازماید.
مسئول نمایندگی ولی‌ فقیه در سپاه بیت‌المقدس استان کردستان اعلام کرد: سبک زندگی دینی، خانواده، جوان نمونه، تربیت کودک، معاشرت با مردم و عبادت خدا باید تبیین و گسترش پیدا کند.
وی با اشاره به اینکه در سبک زندگی دینی قوانین و احکام الهی حکم‌فرما می‌شود، عنوان کرد: در این راستا لازمه سبک زندگی اسلامی ایمان و اعتقادات دینی است و به همین دلیل دشمنان با تمام توان به دنبال گرفتن این اصول مهم از زندگی مسلمانان هستند.
حجت‌الاسلام حیدریان اعلام کرد: خداوند به انسان عقل و درک داد تا از بین بی‌نهایت خوبی‌های فرشتگان و بی‌نهایت شهوت حیوانات با اراده و اختیار خود راه را برای رسیدن به کمال انتخاب کند.
وی با بیان اینکه انتخاب پیامبران الهی از جنس خود انسان‌ها نشان از جایگاه والای بشر است، گفت: خداوند تبارک و تعالی جایگاه بسیار ارزشمندی برای انسان قرار داده تا جایی‌که در قرآن آمده است، احیا و مرگ یک انسان برابر احیا و مرگ تمام عالم هستی است.
مسئول نمایندگی ولی‌ فقیه در سپاه بیت‌المقدس حیدریان عنوان کرد: سجده فرشتگان الهی در قالب انسان به اذن پروردگار و تردد ابلیس به‌خاطر نافرمانی از این امر نیز از دیگر نشانه‌های جایگاه عظیم خلیفه خدا بر زمین است.
وی از قرآن به‌عنوان نماد عظمت خداوند تبارک و تعالی و امانت الهی در دست انسان نام برد و افزود: فرستادن بیش از 124 هزار پیامبر برای هدایت انسان‌ها و جلوگیری از حرکت آنان به‌سمت تباهی از دیگر نشانه‌های عظمت و جایگاه والای انسان از دیدگاه پروردگار است.
حجت‌الاسلام حیدریان با بیان اینکه امروز دشمنان اسلام تمام تلاش خود را برای ترویج انسان‌محوری مقابل با خدامحوری به‌کار بسته‌اند، اعلام کرد: دشمنان با تمام توان به‌دنبال ایجاد خلأ برای ورود فرهنگ ضداسلامی و ضدارزشی خود ‌بین جوامع اسلامی و آزادی‌خواه هستند.
مسئول نمایندگی ولی‌ فقیه در سپاه بیت‌المقدس عنوان کرد:  گسترش شبکه‌های ماهواره‌ای و اینترنتی و تزریق فرهنگ ضدارزشی خود در قالب برنامه‌ها و سریال‌های که کانون خانواده‌ها را هدف قرار داده‌اند دسیسه دشمن برای تسخیر روح و فکر مسلمانان است.
وی بیان کرد: امروز جهان استکبار و ضداسلامی با تزریق برخی مسائل غیراصولی در بدنه جامعه به‌دنبال حذف ارزش‌ها برای رسیدن به منافع ضداخلاقی و ضدبشری خود بوده و در این مسیر بیش از هر قشری جامعه زنان ما را هدف قرار داده است.
مسئول نمایندگی ولی‌ فقیه در سپاه بیت‌المقدس با بیان اینکه دشمن در قالب سریال‌های ماهواره‌ای برای جامعه اسلامی ما دام پهن کرده است، گفت: بیش از دو هزار شبکه ماهواره‌ای با عناوین و برنامه‌های مختلف بر روی فکر و ذهن مردم جامعه ما کار می‌کنند.
وی به آمار بالای افراد مبتلا به ایدز در جهان اشاره کرد و افزود: افزایش این آمارها نشانه بی‌توجه شدن جامعه اسلامی به رعایت اصول دینی است که عواقب تخریب‌کننده آن باز هم انسان‌ها را در‌برمی‌گیرد.
حجت‌الاسلام حیدریان عنوان کرد: توجه به مسئله حجاب و عفاف در ادارات نیز از اهمیت خاصی برخوردار است و نباید اجازه داد که زمینه بی‌توجهی به حجاب در ادارات و دستگاه‌ها به‌واسطه ندانم‌کاری‌ها فراهم شود.
وی نقش رسانه‌ها را نیز در این راستا مهم ارزیابی کرد و یادآور شد: آگاه‌سازی مردم در مورد اهمیت حجاب و عفاف و شفاف‌سازی در این خصوص از وظایف اصلی رسانه‌هاست.

captcha