رسانه‌های بیگانه، سلامت معنوی جامعه را تهدید می‌کنند
کد خبر: 1388035
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۷
معاون وزیر بهداشت:

رسانه‌های بیگانه، سلامت معنوی جامعه را تهدید می‌کنند

گروه اجتماعی: آیتی به تهدید سلامت معنوی جامعه از سوی رسانه‌های بیگانه اشاره کرد و افزود: سریال‌های 200 و 300 قسمتی شبکه‌های ماهواره‌ای، به سلامت معنوی خانواده ضربه می‌زند؛ این سریال‌ها به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شده‌اند که سبک زندگی ما را در طول یک سال به شدت تغییر می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، محمدحسین آیتی، معاون فرهنگی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی‌ شب گذشته، 25 اسفند‌ در جمع زوج‌های دانشجوی شرکت‌کننده در هفدهمین دوره طرح ملی ازدواج دانشجویی(همسفر تا بهشت) ‌گفت: دستاوردهای اخلاقی از خودگذشتگی و ایثار از اهداف مهم آزمون انسان در دستگاه الهی است و آزمون‌های طول زندگی، به‌عنوان امتحان تکمیلی هستند.

برای موفق بودن، خدایی زندگی کنید

وی با بیان اینکه ازدواج، نخستین آزمون زندگی است که ما در آن نقش داریم، افزود: بخش عظیمی از این آزمون با انتخاب همسر آغاز می‌شود؛ در این آزمون سخت شیطان درصدد است با یک بداخلاقی ساده یا یک توهین کوچک که به ظاهر چندان مهم هم نیست، تمام زندگی مشترک را شما را از بین ببرد بنابراین اگر می‌خواهید در این آزمون موفق شوید، خدایی زندگی کنید.

آیتی در ادامه با اشاره به اینکه کشور ما در سال 1360 بالاترین جمعیت را داشت اما سیاست‌های کنترل جمعیت بدون تدبیر و آینده‌نگری باعث شد در سال 1385 جمعیت جوان به عدد 2 درصد برسد و امروز نیز این رقم منفی 2 درصد باشد، یادآور شد: متأسفانه امروز ایران مقام نخست سقوط جمعیتی در دنیا را دارد و این اتفاق در ایران با توجه به شیعه بودن مردم آن، بیش از سایر کشورها دامن زده شده می‌شود.

لزوم تغییر سبک زندگی در جهت تأمین سلامت جامعه

وی با اشاره به نحوه زندگی در جامعه امروز، با تأکید بر اینکه شاه‌کلید بیمارهای واگیردار سبک زندگی نادرست است، افزود: مصرف چند دقیقه قلیان معادل چند نخ سیگار است، بنابراین مصرف تفریحی معنا ندارد. همچنین در راستای حفظ سلامت خانواده، مصرف غذاهای بیرون خانه و خصوصاً فست‌فودها باید از همین آغاز زندگی مشترک کنترل و به‌تدریج حذف شود.

معاون فرهنگی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور در ادامه به تهدید سلامت معنوی جامعه از سوی رسانه‌های بیگانه اشاره کرد و افزود: سریال‌های 200 و 300 قسمتی شبکه‌های ماهواره‌ای، به سلامت معنوی خانواده ضربه می‌زند؛ این سریال‌ها به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شده‌اند که سبک زندگی ما را در طول یک سال به‌شدت تغییر می‌دهند.

وی، کاهش پایبندی به کانون خانواده و فروپاشی بنیان خانواده را از تبعات برنامه‌های ماهواره‌ای عنوان وخطاب به زوج های جوان اظهار کرد: فرزندان سالم و صالح در سایه امنیت فکری والدین متولد و تربیت می‌شوند بنابراین لازم است با دقت در انتخاب همسر، سلامت معنوی و با کاهش فاصله ازدواج تا فرزندار شدن، سلامت جسمی فرزندانمان را تأمین کنیم.

ازدواج و فرزندآوری بهنگام از ارکان سلامت جامعه است

رئیس مرکز امور دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت، با تأکید بر اینکه ازدواج و فرزندآوری بهنگام از ارکان سلامت جامعه است، د‌رخصوص سیاست‌های حمایتی وزرات بهداشت از این مهم اظهار کرد: با توجه به اینکه بخشی از مشکلات خانواده‌ها در عدم فرزندآوری، به ضعف آگاهی‌های بهداشتی باز‌می‌گردد، تأمین سلامت باروری از اهداف مهم این وزارتخانه به‌شمار می‌رود.

وی بیان کرد: افزایش فرزندآوری یک موضوع چند بعدی است که دستگاه‌های متعدد باید در تحقق آن همکاری داشته باشند و مراسم ازدواج دانشجویی، یکی از نمودهای بارز این همکاری و همیاری محسوب می‌شود.

captcha