نویسنده مشهور فرانسوی به دلیل توهین به اسلام دادگاهی شد
کد خبر: 1392848
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۸

نویسنده مشهور فرانسوی به دلیل توهین به اسلام دادگاهی شد

گروه بین‌الملل: «رنو کامو»، نویسنده نزدیک به گروه‌های راست‌گرای افراطی فرانسه به دلیل توهین به اسلام، به پرداخت چهار هزار یورو جریمه نقدی محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی«directmatin»، دادگاهی در پاریس، دیروز، 21 فروردین‌، «رنو کامو»، نویسنده مشهور فرانسوی را به دلیل بیان اظهاراتی که به ترویج  نژادپرستی و خشونت علیه مسلمانان منجر می‌شود، به پرداخت چهارهزار یورو جریمه نقدی به دولت و نیز پانصد یورو به جنبش مبارزه با نژادپرستی و ایجاد دوستی میان مردم محکوم کرد.

دادگاه در حکم خود تأکید کرد که اظهارات این نویسنده فرانسوی طی سال 2010 در همایشی با موضوع «اسلامی‌سازی فرانسه»، تهدیدی جدی علیه مسلمانان و ترویج علنی نژادپرستی علیه آنان است و «رنو کامو» در این گردهمایی، مسلمانان را «اشغال‌گر، استعمارگر، سربازهای بیگانه» نامیده است.

همچنین دادگاه پاریس، «لوک روش»، معلم فلسفه یکی از دبیرستان‌های این شهر را نیز به اتهام تحقیر مسلمانان به پرداخت دوهزار یورو به دادگاه و پانصد یورو به حساب جنبش مبارزه با نژادپرستی و ایجاد دوستی میان مردم محکوم کرد.
جنبش مبارزه با نژادپرستی و ایجاد دوستی میان مردم ضمن استقبال از احکام صادرشده، عنوان کرد که این احکام باید هشداری به همه کسانی باشد که با استفاده ابزاری از ادیان، سعی می‌کنند نژادپرستی را در جامعه رواج دهند.

این نهاد غیردولتی در ادامه تأکید کرد: جنبش مبارزه با نژادپرستی و ایجاد دوستی میان مردم با هوشیاری کامل اقدامات شهروندان را رصد می‌کند و نژادپرستان و قربانیان نژادپرستی از هر گروه یا قشری که باشند، باید منتظر واکنش این جنبش باشند.

captcha